Oliver Zipse, CEO BMW Group, a anunțat că rețeta pe care se bazează compania pentru perioada următoare este ce care cuprinde noul model Neue Klasse și tehnologiile de viitor. Anul acesta, accelerarea vânzărilor de automobile electrice este cea care va aduce o creștere a profitabilității.
Noul Serie 7, face-liftul pentru X7 și gama Rolls Royce sunt vârfurile de gamă pe care BMW se va baza pentru a obține profituri mai mari în 2023, însă compania estimează că vânzările totale, pe toate segmentele, vor crește ușor în 2023, după ce în 2022 au scăzut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere financiar, BMW Group țintește o marjă EBIT de 8 – 10%, pentru sectorul auto, o valoare care aparent este sub nivelurile obișnuite pentru o companie premium, care însă este afectată de consolidarea BMW Brilliance, din China, care reduce această marjă.
„Compania anticipează evoluțiile din mediul economic într-un stadiu incipient și ia măsuri în consecință”, a declarat Oliver Zipse , șeful BMW AG, în cadrul conferinței anuale a companiei. „Un nivel ridicat de flexibilitate, combinat cu performanța noastră operațională, s-a dovedit a fi o combinație eficientă pentru asigurarea succesului BMW Group, chiar și în fața condițiilor potrivnice și pentru a profita de oportunitățile de creștere profitabilă.”
Și șeful finanțelor BMW, Nicolas Peter, a vorbit despre profitabilitatea companiei. „Grupul BMW demonstrează că poate face ambele – să gestioneze cea mai mare transformare a companiei, menținând în același timp profitabilitatea. Portofoliul nostru de produse extrem de puternic, în special gama noastră impresionantă de vehicule electrificate și modele de lux, ne face posibile ambele”, a declarat Nicolas Peter, care a explicat modul înc are sunt finanțate investițiile în propulsia electrică.
„Generăm cheltuielile pentru inovații din fluxul de numerar actual. Ca și până acum, abordarea noastră BMW rămâne axată pe viitorul profitabil și durabil al companiei.”
Segmentul electric este cel care va susține creștere în perioada următoare. Cu peste 215.000 de vehicule vândute, BMW nu este între primele companii ca vânzări, dar este printre cele care generează cel mai mare profit din acest segment, depășind rivalii tradiționali, Mercedes și Audi. Pentru perioada următoare, grupul german mizează pe atragerea de clienți atât din segmentele cu combustie, dar mai ales de la alte mărci, ceea ce îi determină pe șefii BMW să estimeze creșteri ale cotei de piață.
„Substanța este convingătoare – și aici modelele noastre vorbesc de la sine. De aceea, ne străduim să avem o creștere semnificativă în continuare a vehiculelor complet electrice în acest an și ne așteptăm ca ele să reprezinte 15% din vânzările noastre totale”, a mai explicat Zipse.
Anul a început deja în forță pentru BMW, care și-a dublat vânzările electrice față de 2022, cu o creștere foarte mare în China, unde vânzările s-au triplat în cele două luni. Urmează în scurt timp lansarea Seriei 5 și a versiunii electrice i5, ceea ce va conduce la o gamă aproape completă de mașini electrice, iar în a doua parte a anului lansările electrice vor continua cu iX2 și, la începutul lui 2024, cu primul wagon electric din Europa, Serie 5 Touring.
La rândul lor, mărcile Mini și Rolls Royce se pregătesc pentru electrificarea completă. După conceptul Aceman, marca Mini va lansa noi modele electrice, începând chiar din 2023, cu Countryman. Rolls Royce a intrat de asemenea în segmentul electric, cu Spectre, și se pregătește de o gamă electrică până în 2030.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3Pe ansamblu, cota vânzărilor de electrice ale mărcilor grupului BMW este prognozată să crească la 20% în 2024, la 25% în 2025 și la 30% în 2026.
Vânzările de electrice vor accelera odată cu lansarea viitorului model Neue Klasse, compania fiind optimistă în privința atingerii unei cote de peste 50% din vânzări înainte de 2030, dată la care grupul german și-a propus să depășească pragul de 10 milioane de mașini electrice, cu o țintă intermediară de 2 milioane de vehicule electrice în 2025.
„Puncte forte dovedite, tehnologii orientate spre viitor și NEUE KLASSE – aceasta este rețeta noastră pentru succesul în următorii ani”, a spus Oliver Zipse . „Prin această combinație, suntem în poziția potrivită pentru a putea răspunde cu precizie la diferite evoluții din diferitele regiuni ale lumii.”
Neue Klasse – o nouă platformă electrică
Cel mai mare atu pe care se bazează BMW este viitorul model Neue Klasse, care va fi produs în Ungaria, la Debrecen, în uzina aflată în construcție. Dezvoltat pe o platformă complet nouă, dedicată mașinilor electrice, Neue Klasse va avea câteva noutăți absolute, din punct de vedere tehnologic: un cablaj complet nou, cu un concept UX / UI nou, o nouă generație de înaltă performanță, de grupuri motopropulsoare și baterii electrice, cu îmbunătățiri semnificative ale eficienței, și un nou nivel de durabilitate pe tot parcursul ciclului de viață . Această platformă va sta la baza dezvoltării modelelor viitoare ale BMW. Producția primului model va începe în 2025, iar la finalul acestui an, la IAA Munchen, compania va prezenta noi informații referitoare la viitoarele modele Neue Klasse. Apoi, din 2026, alte modele derivate din Neue Klasse vor fi produse la uzina din Munchen, care în prezent este în plin proces de modernizare. Alte locații de producție vor fi anunțate ulterior. Primul model din această nouă serie inovatoare va fi un SUV, urmat de un sedan similar Seriei 3. În total, cel puțin șase modele Neue Klasse vor începe să fie fabricate în 2025 – 2027.
CITEȘTE ȘI România vrea să atragă investitori străini în producția bateriilor de autovehicule electrice. Planul pregătitConceptul BMW i Vision Dee are și el un rol în dezvoltarea mărcii. Chiar dacă este un show-car, Dee a demonstrat modul în care compania vrea să dezvolte noua generație de display-uri și interacțiunea cu utilizatorul. Începând din 2025, mașinile vor primi BMW Panoramic Vision, un display desfășurat pe toată lățimea parbrizului.
„Cu BMW i Vision Dee, arătăm ce este posibil atunci când hardware-ul și software-ul se îmbină. Pentru NEUE KLASSE, exploatăm întregul potențial al digitalizării pentru a face din vehicul un însoțitor inteligent”, a mai spus Zipse.
BMW a anunțat deja rezultatele financiare pentru 2022, care au adus o creștere a veniturilor și profitului, în pofida unei scăderi a vânzărilor. Livrările au scăzut la 2,39 milioane de vehicule (-4,8%), deși compania a înregistrat un volum mare de comenzi, dar veniturile au crescut la 142,6 miliarde de euro, cu 28,2%, pe fondul consolidării BMW Brilliance Automotive din China. În același timp, marja profitului operațional a crescut cu 2,1 puncte procentuale, la 16,5%, cu un EBT de 23,5 miliarde euro, mai mare cu 46,4% față de 2021, precum și printr-un profit net de 18,5 miliarde de euro (creștere de 49,1%).