Într-un interval de numai câteva zile, două mari companii auto din Europa au anunțat că abordează un nou canal de marketing, pentru a-și promova produsele și pentru a-și întâlni potențialii clienți: TikTok, celebra aplicație de filmulețe scurte, de care nu se mai dezlipesc tinerii.
Renault a anunțat că, după Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter și YouTube, compania a decis să-și creeze un nou canal de social media, pe TikTok, platforma pe care țintește o felie cât de mică din miliardele de utilizatori și din cele 167 de milioane de vizualizări pe minut.
Renault se laudă că este primul constructor auto din Franța care intră pe acest canal de social media, unde „țintește să câștige clienții tineri și să vorbească unei generații care preferă video-uri scurte, captivante și distractive”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania franceză spune că și-a inaugurat contul chiar în perioada summit-ului ChangeNow, unde a avut ocazia să prezinte noul concept Scenic Vision. Renault susține că a abordat „stilul creativ care combină limbajul TikTok cu execuția premium”.
Renault are de gând să-și prezinte pe acest canal toate noutățile, lansările, precum și imagini behind-the-scenes de la diferite evenimente.
Grupul francez, care deține și marca românească Dacia, are peste 400 de milioane de utilizatori activi pe conturile sale de social media, Facebook, Instagram sau You Tube.
Cu câteva zile în urmă, Volkswagen a anunțat că noul profil „de companie de tehnologie” a condus la intrarea pe TikTok, pentru a-și promova strategia NewAuto. Creativii din cadrul departamentelor de marketing de la VW încearcă să găsească un stil potrivit pentru utilizatorii acestui canal, astfel încât să poată atrage cât mai mult atenția asupra mărcii.
VW spune că reușește să abordeze zona de infotainment TikTok cu subiecte precum „decarbonizarea, economia circulară, baterie și încărcare, software-ul auto sau conducerea autonomă”, pentru a transmite mesaje publicului tânăr despre direcția spre care se îndreaptă compania.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Dacia și Tesla, liderii pieței de mașini electrice din România. Înmatriculările cu zero emisii au crescut de șase ori într-un singur an„Pentru a promova încrederea în NEW AUTO, vrem să ajungem și la generația Z digitală, conștientă de mediu. În loc să spunem: Strategia este prea complexă pentru o platformă precum TikTok, haideți să o încercăm cu infotainment", a explicat Michael Manske, directorul CEO și Comunicații digitale la Volkswagen Group. Prin intrarea pe TikTok, grupul german încearcă să devină tot mai mult un furnizor de conținut. Cei de la VW spun că se vor concentra pe autenticitate, pe angajații Volkswagen în postura de creatori TikTok.
Scopul strategic al VW este de a ajunge la cele mai importante grupuri țintă de pe piețele din Europa, SUA și China. În acest scop, interacțiunea pe Twitter, LinkedIn, Reddit și TikTok a fost stabilită și extinsă în Europa și SUA în ultimele 12 luni, precum și pe Weibo pentru piața chineză.