Thomas Schafer va deveni, la 1 iulie, noul director al mărcii Volkswagen și va conduce în același timp și grupul de mărci de volum din cadrul VW Group, pentru a le putea coordona și a genera sinergii importante. Schaffer spune, cu doar câteva zile înainte de preluarea funcției, că mărcile vor lucra în proiecte comune de dezvoltare și mai puțin individuale.
Thomas Schafer a condus Skoda, în ultimul an, timp în care a încercat să readucă marca cehă în poziția de lider al costurilor reduse, în vadrul grupului. Rezultatele lui i-au adus o nouă funcție, începând de la 1 iulie, care înseamnă nu doar preluarea mărcii VW, ci și coordonarea întregului grup de mărc de volum, VW, Skoda, SEAT, CUPRA și VW Comerciale. Asta înseamnă că el va trebuie să aibă o viziune de ansamblu, astfel încât mărcile să poată realiza sinergii în dezvoltarea modelelor, să nu se canibalizeze și să creeze o gamă cât mai completă de automobile. Până la preluarea postului, Schafer a condus ambele mărci, din poziția de CEO la Skoda și COO la VW, pentru a se acomoda cu noua funcție. A fost un program infernal, după cum relatează noul șef al VW, într-un interviu acordat Automobilwoche.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Inițial a fost planificat pentru această perioadă de tranziție să fiu trei zile la Wolfsburg și două la Skoda din Republica Cehă. Dar a trebuit să adaptăm acest plan datorită varietății și abundenței subiectelor la Volkswagen. Momentan sunt la Wolfsburg de luni până joi, am mutat ședința consiliului de administrație de la Skoda pe vineri ca să-mi pot vizita colegii din Mlada Boleslav o dată pe săptămână. Luni are loc ședința consiliului de management al mărcii la Wolfsburg, iar ședința consiliului de management al grupului de marți. Așa că îmi petrec weekendul citind documentele consiliului”.
Una dintre misiunile lui Schafer va fi să poziționeze cât mai bine VW și Skoda, care în trecut și-au suprapus unele produse, lucru care a condus la scăderi masive ale vânzărilor unor automobile. VW Jeta sau VW Passat sunt exemple despre cum poate un produs mai slab poziționat să „omoare” un produs mai valoros, dar și mai scump. Schafer spune că ceea ce a făcut la Skoda a fost să sublinieze simplitatea mărcii. „Skoda are valori de brand extrem de puternice. Când am venit, am constatat deja că acestea trebuiau din nou subliniate mai puternic. Skoda nu are nevoie de vopsea și piele, nici de strălucire și glorie la fiecare colț, dar este destinată clienților funcționali”, mai spune cel care a condus marca cehă într-o perioadă dificilă.
El mai spune că mai pot fi create sinergii atât în zona de producție, cât și în cea de achiziții, între mărcile grupului, dând exemplul viitoarei generații VW Passat și Skoda Superb, care au fost dezvoltate împreună și vor fi produse în aceeași fabrică, în Bratislava. „Toate mărcile sunt încă foarte independente astăzi, ceea ce nu este rău în principiu, dar ne dorim mai multă cooperare și suntem în proces de a stabili liniile directoare pentru acest lucru”. La fel de bine, CUPRA și SEAT vor fi responsabile pentru dezvoltarea și producția de noi vehicule electrice pentru toate mărcile.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia a suspendat comenzile pentru toate modelele cu motoare ECO-GNoul șef al VW mai vorbește și despre impactul războiului din Rusia asupra activităților Skoda, care era lider de proiect al grupului pe această piață, și care a pierdut îna cest fel circa 90.000 de automobile pe an, despre potențiala intrare pe piața din Egipt, cu o producție bazată pe CKD, dar și despre viitorul CARIAD, divizia de software a Volkswagen, care încă se confruntă cu probleme de adaptare. „CARIAD este și rămâne un partener super de încredere, care inițial avea sarcini foarte mari de îndeplinit” spune Schafer, confirmând într-un fel zvonurile legate de probleme și de faptul că mărcile ar putea apela și la furnizori externi de software, în viitor.
Thomas Schafer îl înlocuiește în funcție pe Ralf Brandstatter, care preia, de la 1 iulie, funcția de șef al VW Group pentru piața din China. Schafer a lucrat pentru Daimler până în 2012, când a fost recrutat de VW. Înainte de a merge la Skoda, el a condus activitatea grupului pe piața din Africa de Sud.