Renault a lărgit paleta derivatelor din platforma Duster, însă de data aceasta este vorba despre un model sub marca Samsung Motors. Divizia coreeană a Renault Group a prezentat un concept identic cu Renault Arkana, cunoscut inițial sub denumirea de Duster Coupe, deoarece a fost dezvoltat pe platforma SUV-ului românesc.
Samsung Motors, marca din Coreea de Sud controlată de Renault Group, a prezentat un concept-car denumit XM3 Inspire, care preia integral designul modelului Renault Arkana, dezvăluit anul trecut la Moscova și care are sub caroserie tehnologia Dacia Duster. Nici de data aceasta Renault nu face referire la platforma utilizată, însă precizează că modelul de serie dezvoltat pe baza conceptului XM3 va fi lansat pe piață în 2020 și va fi produs la uzina din Busan, Coreea de Sud.
“Am căutat să creăm cel mai elegant vehicul din lume, un model emblematic care va marca adevărata transformare de design de la Renault Samsung Motors”, a declarat Laurens Van den Acker, șeful designului Renault Group. Mesajul este comparabil cu cel pe care l-a transmis în luna agust 2018 la lansarea lui Renault Arkana.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault Arkana
Înainte de lansarea Renault Arkana, Bruno Ancelin, cel care conducea la acel moment departamentul de planificare produse al Renault Group, astăzi plecat din companie, spunea că SUV-ul Coupe din Rusia va fi dezvoltat pe platforma Duster, înmbunătățită, iar un model identic ca design va fi lansat în Asia, dar pe o platformă diferită, respectiv CMF-B, pe care astăzi este fabricat Renault Clio, iar de anul viitor vor fi fabricate și Dacia Logan și Sandero.
CITEȘTE ȘI VW și Ford au semnat un contract pentru dezvoltarea viitorului Amarok pe platforma RangerA mai rămas un singur punct nefinalizat din ceea ce au relatat la acel moment Bruno Ancelin și colegul său Thierry Koskas, care nici el nu se mai regăsește în cadrul Renault Group, fiind angajat de curând de PSA Group. Este vorba despre producerea și vânzarea în Europa a acestui model. Ancelin spunea că “dacă va veni în Europa, va veni sub marca Dacia”, însă decizia urma să fie luată după o analiză de impact ce trebuia să țină cont de posibila canibalizare cu Renault Kadjar, SUV-ul compact european al grupului.