Organizatorii IAA Mobility, așa cum se numește acum salonul auto din Germania, care se desfășoară o dată la doi ani, au anunțat că au fost înregistrați peste jumătate de milion de vizitatori, pe parcursul celor șapte zile de evenimente desfășurate în pavilionul expozițional și în centrul orașului Munchen.
Transformat din salon auto, în salon de mobilitate, extins din zona de expoziții în tot centrul orașului, cu peste 300 de premiere auto, moto, dar și din domenii conexe, IAA Mobility 2023 a depășit cifrele din 2021, când avea loc prima ediție a acestui nou eveniment al industriei auto europene. Organizatorii, asociația constructorilor auto din Germania (VDA), au înregistrat 3.700 de jurnaliști acreditați, din 82 de țări, având o acoperire internațională cu 70% mai mare decât acum doi ani.
„Festivalul de mobilitate IAA MOBILITY 2023 a fost un succes răsunător”, transmit reprezentanții VDA, precizând că din cei peste 500.000 de vizitatori înregistrați, numai în ziua de sâmbătă, în zona Open Space, au fost înregistrați peste 100.000 de vizitatori.
„IAA MOBILITY 2023 din acest an a fost un succes semnificativ și un reper pentru viitorul mobilității. Industria auto germană este încrezătoare și hotărâtă – suntem pregătiți pentru provocările viitoare. Suntem optimiști că inovațiile noastre vor stabili standarde globale. IAA MOBILITY este un semnal pentru schimbare, arătând voința puternică și capacitatea industriei auto de a fi inovatoare. Ambele fiind necesare pentru a face această transformare într-o poveste de succes comună. Acesta este spiritul care emană de la München în lume”, a declarat președintele VDA Hildegard Müller.
În total, la Munchen au fost prezenți 750 de expozanți, din 38 de țări, numărul companiilor auto prezente fiind însă mult mai mic, sub 100, ceea ce arată cât de mult a contat prezența activă a altor industrii la acest salon.
Sondajul realizat în rândul vizitatorilor a relevat că 92% dintre aceștia au apreciat salonul, ei fiind atrași în special de automobilele expuse, în timp ce puțin peste un sfert au căutat bicicletele și alte soluții de mobilitate. Mai mult, 64% din cei prezenți au sub 40 de ani, date care arată interesul crescut în rândul persoanelor tinere.
Constructorii auto au contorizat peste 8.500 de teste făcute de vizitatori cu mașinile puse la dispoziție pe traseul special amenajat, cu 1000 mai multe decât în 2021. Alte 4000 de teste au fost făcute cu biciclete, inclusiv cele electrice.
CITEȘTE ȘI LISTA Grindeanu: Până la sfârșitul anului 2024 dăm cel puțin 250 de kilometri de autostradă și drum expres„Oamenii vor să vadă și să experimenteze inovații în materie de mobilitate. Suntem hotărâți să entuziasmăm societatea cu soluțiile noastre și să o motivăm să contribuie la realizarea mobilității neutre din punct de vedere climatic. Principiul nostru călăuzitor este să modelăm mobilitatea individuală într-o manieră durabilă și digitală. Mobilitatea înseamnă participare și este astfel un pilon central al vieții noastre. Acum, este vorba despre realizarea potențialului traficului conectat. Soluțiile și conceptele au fost prezentate la IAA MOBILITY", a mai declarat Müller.
Expozanții din industria auto au fost reprezentați în primul rând de companiile germane, grupul Volkswagen, prezent cu toate mărcile sale, grupul BMW și Mercedes-Benz, de Ford, o companie care are sediul european în Germania, inclusiv două uzine, apoi de numeroasele companii din China, care au dovedit un apetit major pentru publicul german. Printre mărcile non-germane s-a remarcat și Renault, singura marcă din Franța prezentă la salon, atât în pavilionul expozițional, IAA Summit, cât și în Open Space, cu un showroom în centrul orașului Munchen.