Pe 22 iunie, Dacia prezintă face-liftul actualei generații, cunoscut în limbajul intern al grupului Renault și ca Phase 2. Publicul se gândește însă deja la viitoarea generație, o mașină care ar trebui să revoluționeze designul acestei mărci așa cum au făcut-o și Sandero/Logan, anul trecut.
Pentru cine nu știe, desginul unui automobil începe să fie realizat cu aproximativ 5 – 6 ani înainte de apariția oficială a acestuia pe piață, fiind în faza de „freeze”, adică punctul de la care nu se mai schimbă nimic, cu aproximativ 2 – 3 ani înainte de debutul oficial. Asta înseamnă că în acest moment aspectul viitorului Duster 3 este definitivat în proporție de 99%. Altfel spus, când este prezentat un face-lift, generația următoare are designul cunoscut în rândul angajaților care au acces la aceste informații.
Unul dintre motive este legătura dintre cele două generații, care este un element important. Dar la crearea unui design contează la fel de mult și legătura dintre diferitele modele ale familiei unei mărci. Nu în ultimul rând, elementele preluate de la conceptele prezentate deja vor fi regăsite, în proporții diferite, pe noile modele. În acest stadiu se află Dacia Duster 3, care urmează să fie al doilea model nou lansat pe piață (după crossoverul Lodgy - MCV) de la evenimentul major din acest an, prezentarea conceptului Bigster. Care sunt legăturile lui Duster cu Bigster? Cele două vor avea foarte multe elemente comune.
Designul noului Duster 3, model care ar trebui să apară prin 2023 (un proiect cu codul intern P1310, doar o coincidență, fără legătură cu vechea Dacia 1310) va evolua simțitor față de actualul Duster: aspectul generației a doua pare că și-a epuizat atractivitatea, ținând cont de vânzările în scădere ale acestui model, și în plus, el păstrează destul de mult din designul primei generații, astfel că pare tot mai demodat. În schimb, impactul puternic al conceptului Bigster, prezentat în ianuarie, îi obligă pe cei de la Dacia să utilizeze același design pentru cele două modele. Din acest motiv, este limpede că ar trebui să ne așteptăm ca între Duster 3 și modelul superior, Bigster, să fie foarte multe asemănări stilistice. De altfel, cele două modele vor avea aceeași platformă, CMF-B, fiind o premieră pentru Duster trecerea de la vechea B0 la matricea modulară regăsită și pe Captur sau Arkana.
Jurnaliștii de la L’Argus au și realizat o simulare în acest sens, cu ajutorul designerului Dider Ric, cunoscut pentru schițele și reintepretările sale din luma auto. El a desenat un Bigster mai mic, cu dimensiunile apropiate de cele ale lui Duster. Așa ar putea arăta Duster 3, la momentul lansării sale, în 2023. Putem observa aceleași linii pronunțate ale aripilor, detaliile elementelor de protecție din plastic negru, dar și partea frontală, cea care creează o surprinzătoare senzație de forță, purtând inclusiv noul logo al mărcii. Jurnaliștii fracezi fac o comparație între viitorul Duster și Land Rover Defender. Nou ni se pare îndrăzneață comparația, dar cel puțin din punct de vedere al designului ea poate avea argumente.
Imagini realizate pe computer cu viitorul Duster 3 - P1310 pot fi văzute AICI