Constructorul german de automobile Volkswagen intenționează să-și branduiască mașinile pe care le vinde pe piața din SUA cu un nou nume, Voltswagen, iar denumirea companiei să fie Voltswagen of America, potrivit presei americane, care citează un comunicat de presă ce a fost retras ulterior de pe site-ul producătorului.
Planurile Volkwagen de a recuceri America, prin schimbarea completă a imaginii sale din producători de automobile cu motoare cu combustie, în constructor de vehicule electrice, au în vedere și o stranie rebranduire, în Voltswagen, o combinație între numele istoric al companiei și cuvântul Volt (unitate de măsură a tensiunii electrice). VW a publicat din greșeală, pe site-ul de presă, un comunicat care era pregătit pentru luna viitoare, în care anunța această radicală modificare a brandului. Ulterior, comunicatul a fost șters de pe site.
CITEȘTE ȘI Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoaneDenumirea Voltswagen ar urma să fie folosită doar pe vehiculele electrice pe care marca germană le va vinde pe piața din SUA, iar Voltswagen of America să reprezinte o divizie de business a Volkswagen Group of America. Dat fiind faptul că, treptat, toate vehiculele vor fi electrice, divizia ar trebui să preia întreaga activitate a mărcii din SUA.
Reprezentanții companiei nu au răspuns solicitărilor de clarificare din partea presei.
UPDATE ora 17.02 Subsidiara din SUA a grupului auto Volkswagen AG a confirmat că va redenumi operațiunile sale din Statele Unite ca "Voltswagen America", pentru a sublinia trecerea la vehiculele electrice, transmite Reuters.
Noua denumire va intra în vigoare în luna mai.
"Poate că am schimbat K cu T, dar nu am schimbat angajamentul brandului de a produce cele mai bune vehicule pentru oamenii din întreaga lume", a afirmat Scott Keogh, președintele director general al Voltswagen America.
Comunicatul fantomă, care a apărut pentru scurt timp în spațiul public, vorbea despre „o declarație publică a companiei despre viitoarele investiții în e-mobilitate”.
Marca Voltswagen urmează să fie amplasată pe mașini, alături de sigla tradițională VW, dar și în acest caz ar fi pregătită o diferență. Sigla de pe mașinile cu combustie va rămâne desenată pe fundal albastru închis, iar cea folosită pe vehiculele electrice va avea un fundal albastru deschis.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GVolkswagen a lansat deja două modele electrice, ID.3 și ID.4, luna aceasta fiind momentul în care cel de-al doilea model, ID.4, a ajuns în showroom-urile din SUA. Un al treilea model pregătit pentru piețele globale va fi ID.Buzz, o reintepretare electrică modernă a celebrului microbuz VW Bulli (Type 2).