Dacia pregătește lansarea unui nou model, care va înlocui vechiul MCV, este gata de lansarea faceliftului Duster, chiar în acest an, dar ia în calcul și să grăbească lansarea primului SUV compact al mărcii, Bigster.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Noul director al Dacia, Mihai Bordeanu, a prezentat toate noutățile și schimbările prin care trece Dacia, într-o perioadă destul de complicată pentru industria auto.
Planurile Dacia sunt foarte amibițioase, chiar dacă efectele pandemiei au pus frână unor lansări extrem de importante pentru marcă. Noul director al Automobile Dacia și responsabil cu vânzările mărcii pe piețele din estul Europei, Mihai Bordeanu, a explicat ce înseamnă pentru marcă noua reorganizare impusă de planul Renaulution, prezentat de CEO-ul Luca de Meo.
Din punct de vedere organizațional, în România lucrurile se schimbă în direcția profilării mai clare a afacerii Dacia. „Funcția mea e duală, răspund de activitățile comerciale ale Dacia în România, Bulgaria și Republica Moldova, dar sunt și reprezentant legal în România, președinte și director general al Automobile Dacia SA. Am ținte de profit pe care trebuie să le ating”, spune Bordeanu.
Lansare Bigster
Însă mult mai important pentru clienții Dacia sunt modelele pe care marca le vinde și cele pe care le pregătește pentru anii următori. Prezentarea conceptului Bigster, care marchează intrarea Dacia în segmentul compact, „a reprezentat un semnal pentru ceea ce Dacia vrea să facă”. Însă informația esențială este că acesta ar putea fi lansat mai devreme de 2025, cum anunțase Luca de Meo. „Încercăm să-l aducem mai devreme. Există șanse să fie produs la Mioveni”.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoiÎnsă uzina se confruntă, deocamdată, cu o scădere a producției, iar planurile anterioare, de extindere la peste 400.000 de unități anual s-a transformat acum în adaptare la noile condiții. „Suntem într-un context delicat, navigăm la nivel de zile, nu știm ce va fi peste jumătate de an. Planificare cum facem astăzi nu s-a mai făcut de mult. Părerea mea personală este că în a doua jumătate de an vom crește producția și ne vom apropia de maxim”, a explicat directorul Dacia.
Noul crossover Dacia
Unul dintre produsele foarte așteptate este viitorul înlocuitor al Lodgy/Logan MCV. Nu se știe exact cum se va numi și nici data exactă a lansării. Inițial, Mihai Bordeanu a lăsat să se înțeleagă că premiera va fi anul acesta. „Avem facelift Duster, anul acesta, automat, vom avea o nouă mașină care va înlocui MCV, suntem în mijlocul unor lansări mari pentru Dacia”.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GUlterior a revenit: „Noul model, nu anul acesta, cu siguranță nu. Anul ăsta ne ajunge”. Nici referitor la locul de producție al acestuia nu a oferit mai multe informații, deși la acest moment ar trebui să fie stabilită deja uzina.
Bordeanu a confirmat și decizia Renault Group în privința abandonării lui Dokker. Întrebat dacă Dacia va mai avea vehicule comerciale în viitor, răspunsul a fost clar: „Pentru Dacia e o alegere fără vehicule comerciale. Dacia se va concentra pe autoturisme, Renault va crește partea de vehicule comerciale”.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ford elimină modelul Mondeo din gamă, din cauza vânzărilor slabeReferitor la Duster, SUV-ul românesc se află într-un moment de tranziție, cu vânzări în scădere, mai ales pe piața locală. „Este un context nefavorabil pentru Duster, lucru pe care îl vom corecta. Noi vedem niște indicatori de anticipare, numărul de configurări în sistem, ofertele personalizate. Eu sunt foarte optimist, lucrurile vor reveni, iar interesul masiv pentru modelele noastre se va transforma în comenzi și înmatriculări. Există și un context de așteptare, din cauza Rabla, pentru că Dacia a performat foarte bine în programul Remat”. Pentru a revitaliza vânzările SUV-ului Duster, a fost grăbită puțin lansarea faceliftului. Confirmat pentru 2021, el va aduce noi echipamente pentru clienți, inclusiv un posibil nou sistem media, dar și nou lansatul Media Control, care funcționează cu ajutorul telefonului. De asemenea, o cutie automată și un design nou ar putea stimula cererea pentru acest model al mărcii.
CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilorPentru moment, însă, Dacia se concentrează pe lansările noilor Sandero și Logan, care au fost foarte bine primite de piață. Bordeanu spune că o treime din vânzări sunt generate de motorizarea GPL, care este foarte cerută. De asemenea, versiunea de caroserie Stepway, de la Sandero, este foarte populară, acoperind 85% din vânzările acestui model, în România. Nu în ultimul rând, compania se concentrează pe lansarea Spring, care a început deja să primească precomenzi, primele livrări fiind pregătite pentru septembrie.