Ford pregătește uzina din Craiova pentru a începe producția unui nou automobil, în două versiuni de caroserie, după ce SUV-ul EcoSport iese din producția de serie. Până atunci, dezvoltarea noului model a intrat în linie dreaptă, având definitivat și designul, și detaliile tehnice, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Anul 2023 va aduce la Craiova două noi modele ce vor intra în producție aproape simultan, în paralel cu modelul existent, Puma. Este vorba despre Tourneo Courier și Transit Courier, adică un model de pasageri și, respectiv, unul de marfă. Cele două vor fi, practic, cele mai mici modele LCV din familia Ford, pe care constructorul le-a dezvoltat în parteneriat cu Ford Otosan, care a preluat activitățile mărcii din Europa, pe segmentul de vehicule comerciale.
„Suntem gata să demarăm producția noii generații Ford Courier la Craiova, odată cu investițiile pe care le facem”, a declarat Güven Özyurt, general manager Ford Otosan, odată cu anunțul investițiilor de aproape 500 de milioane de euro, la Craiova, la finalul anului trecut.
Primele imagini pe care fotografii le-au surprins cu viitorul Ford Transit/Tourneo Courier arată o caroserie tipică de LCV, cu o formă cubică și o parte frontală impozantă, ce amintește într-o oarecare măsură de pickup-ul Ranger. Noul Ford Courier a fost surprins pe străzile din Köln, acolo unde Ford are un centru de cercetare și dezvoltare european, tot acolo fiind stabilit și sediul centrului de dezvoltare a mașinilor electrice.
Din acest motiv este posibil ca mașina fotografiată acum să fie versiunea cu propulsie electrică. Întâmplător, pe șoseaua pe care a fost fotografiat noul Ford Courier, chiar în fața acestuia, se afla o Dacia Lodgy, fiind posibilă astfel o comparație între dimensiunile celor două modele.
Uzina Ford Otosan din Craiova va ajunge la o capacitate anuală de producție de 272.000 de autovehicule odată cu startul modelelor Courier, potrivit declarațiilor șefului Ford Otosan, Güven Özyurt.
CITEȘTE ȘI Dacia, cotă de piață dublă față de Audi și BMW, la electrice, pe cea mai mare piață din EuropaPână acum, știm de la reprezentanții Ford Otosan că noile modele Courier vor fi construite pe o platformă derivată din platforma B a Ford, pe care este produs și Puma, urmând ca în 2024 să asistăm la lansarea versiunilor electrice ale acestor modele.
De asemenea, anul 2024 va aduce o versiune electrică și pentru Ford Puma, toate trei urmând să folosească o platformă derivată din cea cu combustie, dar adaptată pentru propulsia electrică. „Este o singură platformă care a fost adaptată pentru propulsia electrică. Cea mai mare parte a componentelor este comună”, a declarat Dave Johnston, director general adjunct al Ford Otosan, pentru Profit.ro.
CITEȘTE ȘI TAROM introduce catering contra-cost după mai bine de doi ani în care a dat pasagerilor doar apăMai multe imagini cu noul Ford Tourneo Courier pot fi văzute pe automoto.it.