FOTO Primele date tehnice, putere și baterie, ale mașinii electrice cu care Renault va înlocui Spring pe segmentul electricelor accesibile

FOTO Primele date tehnice, putere și baterie, ale mașinii electrice cu care Renault va înlocui Spring pe segmentul electricelor accesibile
scris 13 nov 2024

Renault a intrat într-o nouă etapă cu viitorul automobil electric accesibil, care va concura noile modele lansate de Stellantis, prin Citroen și Fiat, dar care va avea o misiune delicată și pentru Dacia. Noua mașină va fi nevoită să ia locul actualului Spring, care își încheie viața în 2026 – 2027.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Planul de lansare a noului Twingo, o mașină complet electrică prezentată în premieră la Paris, în cadrul Salonului Auto, stabilește, conform analizei Profit.ro, un calendar pe care niciun alt automobil, termic sau electric, nu l-a mai avut.

Urmărește-ne și pe Google News
DOCUMENT Cea mai scumpă achiziție din istoria Armatei Române - Avioanele F-35 de la americani, aprobate de urgență în Camera Deputaților, la solicitarea Guvernului CITEȘTE ȘI DOCUMENT Cea mai scumpă achiziție din istoria Armatei Române - Avioanele F-35 de la americani, aprobate de urgență în Camera Deputaților, la solicitarea Guvernului

La doar doi ani de la prezentarea primelor imagini, cu doar doi ani de dezvoltare, Twingo va debuta oficial în 2025, cu start al vânzărilor în 2026, la finalul unui proces complex care implică și participarea unor parteneri din China.

Reprezentanții Renault au confirmat la Paris faptul că o echipă de angajați ai Renault s-a instalat în China, acolo unde a fost semnat un contract cu o companie locală, care va contribui cu tehnologie și experiența locală la dezvoltarea lui Twingo.

VIDEO ANUNȚ România semnează contractul pentru unitățile Cernavodă 3 și 4 CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ România semnează contractul pentru unitățile Cernavodă 3 și 4

Practic, din punct de vedere tehnic, viitorul model electric va folosi o versiune adaptată a platformei CMF-BEV, rebotezată AmpR Small, mai scurtă și cu componente simplificate, pentru reducerea costului de producție.

În plus, primele informații despre grupul motopropulsor vorbesc despre un agregat de 82 CP, cumpărat de la Shanghai Electric Drive, compania chineză care produce și actualele motoare pe care le folosește Dacia Spring, ceea ce va asigura de asemenea un cost foarte bun pentru economia întregului automobile.

La rândul său, bateria va fi un element extrem de important în tot ansamblul tehnic, pentru că reprezintă o bună parte din costul total.

FOTO Viitorul model compact de la Dacia va concura direct cu VW Golf. Primele imagini pe computer sugerează un Big-Sandero CITEȘTE ȘI FOTO Viitorul model compact de la Dacia va concura direct cu VW Golf. Primele imagini pe computer sugerează un Big-Sandero

După cum a anunțat Renault în cadrul Ampere Day, la un an de la înființarea diviziei de mașini electrice, compania franceză a negociat cu CATL și LG pentru furnizarea de baterii LFP, care să țină costurile la un nivel redus, dar vor fi folosite și baterii NMC, pe versiunile superioare, produse de partenerii din Franța ai Ampere, Verkor și Envision.

 Unitățile de producție sunt amplasate strategic, în Debrecen, Ungaria, pentru CATL, și în Polonia, pentru LG. Bateria pe nivelul de intrare în gamă de pe noul Twingo, ce va fi livrată de cei doi parteneri, va avea 30 kW, adică cu numai aproximativ 3 kWh în plus față de cea folosită de Spring.

FOTO Primele date tehnice, putere și baterie, ale mașinii electrice cu care Renault va înlocui Spring pe segmentul electricelor accesibile

Potrivit publicației l’Argus, partenerii Renault din China care dezvoltă întreg pachetul de software sunt cei de la Launch Design, o companie chineză specializată în proiecte de acest gen, de mașini electrice, care au la activ zeci de proiecte realizate pentru mărci locale celebre, BYD sau Geely, cu modele precum Smart sau Lynk & Co, dar și pentru mărci occidentale: Peugeot, Ford, Cadillac și altele.

FOTO Danezii de la Eurowind Energy au instalat deja în România cea mai mare turbină eolienă construită până acum CITEȘTE ȘI FOTO Danezii de la Eurowind Energy au instalat deja în România cea mai mare turbină eolienă construită până acum

Compania este capabilă să livreze partenerilor proiecte la cheie, gata să fie implementate pe platforma existentă, de la proiectare, concept, arhitectură, integrare și management, analize și pregătirea producției, până la dezvoltarea de prototipuri și pregătirea producției.

FOTO Primele date tehnice, putere și baterie, ale mașinii electrice cu care Renault va înlocui Spring pe segmentul electricelor accesibile

La final, mașina va fi asamblată în Slovenia, în uzina în care Renault este acționar și în care a fost produsă și generația anterioară a lui Twingo electric. Costul final de vânzare pentru versiunea de intrare va fi de aproximativ 19.000 de euro, un nivel competitiv pentru acest moment, dar care închide, teoretic, orice șansă pentru o a doua generație Dacia Spring.

Hotelurile nu sunt obligate să aibă camere speciale pentru persoanele cu dizabilități CITEȘTE ȘI Hotelurile nu sunt obligate să aibă camere speciale pentru persoanele cu dizabilități

Reprezentanții Dacia nu au confirmat, în toate discuțiile și interviurile realizate în ultima perioadă, o viitoare lansare a unui nou Spring.

Singurele răspunsuri au fost „nu s-a luat nicio decizie deocamdată” până la „continuăm să investim în Dacia Spring pentru a-l face competitiv”.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault twingo
dacia spring
renault electric