FOTO Premieră: Prim pas pentru București-Giurgiu, primul drum din România care va fi proiectat prin modelare 3D

FOTO Premieră: Prim pas pentru București-Giurgiu, primul drum din România care va fi proiectat prin modelare 3D
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 iul 2024

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu a fost lansat în consultare publică

Durata de consultare publică este de trei săptămâni și precede licitația pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Constructorii străini care aduc la lucru pe Autostrada Moldovei, în plin weekend, peste 500 de muncitori au montat acum primele grinzi CITEȘTE ȘI VIDEO Constructorii străini care aduc la lucru pe Autostrada Moldovei, în plin weekend, peste 500 de muncitori au montat acum primele grinzi
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Autostrada/Drumul Expres București-Giurgiu este un proiect promovat la inițiativa CNIR, cu acceptul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar în urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul și profilul viitorului drum de mare viteză. Studiul de Fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 luni, licitația urmând să fie lansată până la finalul anului.

,,În cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic și implicațiile fiecăreia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv producție internă”, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu.

ANUNȚ Pas important pentru un nou drum de mare viteză în România CITEȘTE ȘI ANUNȚ Pas important pentru un nou drum de mare viteză în România

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerință în premieră pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii. În vederea elaborării acestor cerințe de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional.

FOTO Premieră: Prim pas pentru București-Giurgiu, primul drum din România care va fi proiectat prin modelare 3D

În ceea ce privește utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicită viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare  MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

FOTO „Baby Duster” - următorul SUV pe care îl va lansa Dacia, după Bigster CITEȘTE ȘI FOTO „Baby Duster” - următorul SUV pe care îl va lansa Dacia, după Bigster

În etapa studiului de trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială, următoarele opțiuni posibile:
1. Realizarea Drumului la profil de Autostradă sau Drum Expres, după rularea variantei câștigătoare în Modelul Național de Transport.
2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării de perspectivă.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu va avea finanțare din fonduri europene.

Luna trecută a fost anunțat că va fi lansată o licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru construirea drumului de mare viteză București - Giurgiu, care va include în premieră pentru România cerința proiectării în BIM, prin modelare 3D.

ULTIMA ORĂ Martin Sanders, șeful Ford în Europa, s-a mutat la Volkswagen CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Martin Sanders, șeful Ford în Europa, s-a mutat la Volkswagen

Studiul de fezabilitate va stabili dacă profilul acestui drum va fi de Autostradă sau Drum Expres, dar și soluțiile de conexiune cu Autostrada A0 și cu noul pod Giurgiu-Ruse.

Oficialul CNIR a mai transmis că Studiul de Fezabilitate va evalua și scenariul finanțării acestui proiect prin parteneriat public privat (PPP).

viewscnt
Afla mai multe despre
bucuresti giurgiu
3d
drum