Porsche are din acest moment două modele complet electrice, odată cu lansarea noii generații Macan. SUV-ul constructorului german de mașini sport a fost prezentat în premieră publicului, împreună cu primele detalii tehnice ale mașinii.
Porsche a lansat oficial a doua generație Macan, un SUV mediu cu propulsie electrică ce oferă una dintre cele mai ridicate autonomii din segment, cu ajutorul unei baterii ce atinge pragul celor 100 kWh și oferă o autonomie de 613 km. Puterile motoarelor oferite ajung la 639 CP, iar chargerul de la bord permite încărcare cu până la 270 kW, la stațiile rapide.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Aducem Macan-ul la un nivel complet nou cu performanțe electrice excepționale, o nouă experiență pentru șofer și un design impresionant”, a declarat Oliver Blume, CEO al mărcii Porsche AG, cu ocazia premierei mondiale din Singapore.
„Scopul nostru este să oferim cel mai sportiv model din segmentul său cu Macan integral electric”, spune Jörg Kerner, vicepreședinte linie produs Macan. Iar cifrele anunțate confirmă acest lucru. În combinație cu Launch Control, Macan 4, versiunea de bază, produce o putere maximă de 300 kW (408 CP), în timp ce Macan Turbo se laudă cu până la 470 kW (639 CP). Cuplul maxim este de 650 și, respectiv, 1.130 Nm. Macan 4 accelerează de la zero la 100 km/h în 5,2 secunde, în timp ce Macan Turbo are nevoie de numai 3,3 secunde. Cele două modele ating viteze maxime de 220, respectiv 260 km/h.
Capacitatea netă a bateriei este de 95 kWh iar platforma Premium Platform Electric (PPE) cu arhitectură de 800 de volți, utilizată în premieră, permite încărcarea de la 10 la 80% în aproximativ 21 de minute la o stație de încărcare rapidă. La stațiile de încărcare de 400 de volți, un comutator de înaltă tensiune din baterie permite încărcarea băncii prin împărțirea efectivă a bateriei de 800 de volți în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 de volți.
Dimensiunile noului model rămân în zona în care a fost și modelul anterior, cu 4.784 mm lungime, 1.938 mm lățime și 1.622 mm înălțime. Ampatamentul este cu 86 mm mai lung decât modelul anterior (2.893 mm) și generează console scurte în față și în spate.
CITEȘTE ȘI FOTO CFR lansează „Trenul UniriiCapacitatea portbagajului ajunge până la 540 de litri (în mod cargo), dar sub capotă există un al doilea portbagaj, așa numitul „frunk”, cu o capacitate de 84 de litri. Dacă spătarul banchetei din spate este complet rabatat, capacitatea portbagajului crește până la 1.348 litri.
Macan nu se lasă mai prejos nici la interior și aduce trei ecrane în fața șoferului, cu un display al instrumentarului de bord, de 12,6 inchi, cu design curbat, afișajul central de 10,9 inchi și un al treilea ecran de 10,9 inchi, amplasat în fața pasagerului dreapta, care poate vizualiza informații, poate ajusta setările sistemului de infotainment sau poate transmite conținut video în timpul mersului. Pentru prima dată, Porsche Driver Experience include și un head-up display cu tehnologie de realitate augmentată. Elementele virtuale, cum ar fi săgețile de navigare, sunt integrate vizual perfect în lumea reală, iar imaginea apare virtual la o distanță de 10 metri în fața mașinii, pe o suprafață echivalentă virtual unui afișaj de 87 de inchi.
CITEȘTE ȘI OFICIAL Pentru prima dată în istoria automobilului, cea mai vândută nouă mașină din lume a fost una electricăSistemul de infotainment se bazează pe sistemul de operare Android Automotive, în urma colaborării Porsche cu Google, iar în noul centru de aplicații Porsche, pasagerii pot accesa direct aplicații populare de la furnizori terți și le pot instala direct în noul Macan.
Din punct de vedere al tracțiunii, atât Macan 4, cât și Macan Turbo sunt 4x4. Cele două motoare electrice sunt controlate electronic în timp real. Porsche Traction Management (ePTM) funcționează de aproximativ cinci ori mai rapid decât un sistem convențional de tracțiune integrală și poate răspunde în 10 milisecunde. În plus, distribuția tracțiunii integrale este guvernată de programul de conducere selectat. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), un diferențial de blocare controlat electronic pe puntea spate, contribuie, de asemenea, la tracțiunea, stabilitatea condusului și dinamica laterală a lui Macan Turbo.