Porsche face încă un pas pentru a-și extinde gama și a atinge țintele de vânzări prin lansarea caroseriei Sport Turismo a modelului Panamera, de fapt un station wagon cum este cunoscut în denominarea tradițională a industriei auto, dar cu o prezentare mai sofisticată, de marketing.
Proiectul nu este nou, fiind prezentat sub forma unui concept în urmă cu 5 ani, dar dezvoltarea sa a întârziat din rațiuni de evoluție a pieței. Acum, Porsche, parte a grupului Volkwagen, pregătește lansarea versiunii de serie și o expune în premieră la Geneva.
Panamera reprezintă cel mai bun exemplu al nevoii de extindere a unei game de automobile, încă de la apariția modelului el reprezentând o provocare pentru fanii acestei mărci sport de lux, atât de conservatoare. Și dacă ideea unui sedan/Grand Tourismo nu a reprezentat o problemă pentru marcă, succesul Panamera fiind unul ce a depășit așteptările, nici Sport Turismo nu va face excepție, deoarece noua caroserie aduce cu sine blazonul unei mărci, performanțele tehnice, luxul cu care clienții s-au obișnuit și, acum, în plus, vine cu mai mult spațiu pentru o întreagă familie.
Modelul va avea 5,05 metri lungime, 1,42 metri înălțime și 1,93 metri lățime, un ampatament mărit, de 2,95 metri, și va avea patru versiuni de echipare/motorizare: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid și Panamera Turbo. Sport Turismo se remarcă prin motoarele cu puteri peste 550 CP, cu o arhitectură 4+1 a scaunelor și toate echipamentele și tehnologiile oferite deja pe Panamera.
Portbagajul său are 520 litri (425 litri pentru versiunea hibrid), cu circa 20 litri mai mare decât varianta sedan. Mașina poate fi folosită și ca vehicul de transport, cu scaunele rabatate complet. Sună amuzant, dar două persoane pot încărca un volum de până la 1390 litri de bagaje, suficient pentru un concediu în jurul lumii.
CITEȘTE ȘI Producătorul auto Fiat Chrysler, acuzat de agenția americană de mediu că a trucat nivelul emisiilor poluantePrintre detaliile tehnice care vor încerca să scoată în evidență Panamera Sport Turismo se află și eleronul adaptabil, aflat pe acoperișul mașinii, și care se deschide în trei poziții, în funcție de setările mașinii și condițiile de rulare. Acesta va sta închis până la viteze de 170 km/h și va genera o apăsare de până la 50kg forță, pe axul spate, la deschiderea maximă. Spoilerul va funcționa și ca un amortizor de zgomot pentru acoperișul panoramic, atunci când acesta este deschis.
Deși lansarea comercială, în Europa, va avea loc abia în luna octombrie, clienții pot deja comanda mașina. Prețul de pornire este de 97.557 euro, la dealerii din Germania (motor de 330 CP), 112,075 euro pentru versiunea Hybrid (462 CP), 120.048 euro pentru 4S (440 CP), 123.975 euro pentru 4S Diesel (422 CP) și 158.604 euro pentru versiunea Turbo (550 CP).