Porsche a lansat pe piață o nouă versiune a SUV-ului Cayenne, cu propulsie hibrid și o putere totală de nu mai puțin de 462 CP, obținută cu ajutorul unui motor electric.
Porsche Cayenne E-Hybrid este cel mai nou model al producătorului din Stuttgart, unul care completează gama SUV-urilor vândute și care oferă o combinație a două motoare foarte performante. Primul motor este unul termic, de 3.0 litri, V6 și generează 340 CP, fiind secondat de un motor electric care produce singur 136 CP. Însumate, cele două au o putere disponibilă maximă de 462 CP, cu un cuplu uriaș, 700 Nm, disponibil chiar de la plecarea de pe loc.
Performanțele de accelerație sunt similare cu cele ale supercarului 918 Spyder, potrivit informațiilor oficiale, ceea ce face din acest SUV unul dintre cele mai rapide din lume. Accelerația de la 0 la 100 km/h este de numai 5 secunde, în timp ce viteza maximă atinge 253 km/h. Bateriile Li-Ion care susțin motorul electric permit o autonomie de 44 km, cu o viteză maximă obținută de motorul electric de 135 km/h. Consumul propusliei hibride este și el unul de excepție: 3,4 - 3,2 litri/100 km, combustibil, în ciclu NEDC, și până la 20,9 kw energie/100 km.
Gama Cayenne va primi și unele opționale noi, odată cu introducerea acestei noi versiuni de motorizare.
Printre trăsăturile noului Cayenne hibrid se numără o nouă baterie, cu o capacitate ce a crescut la 14,1 kWh, cu circa 30% mai mare decât la generația anterioară. Noua baterie este răcită cu lichid, are 13 celule Li-Ion și poate fi încărcată în 7,8 ore, la priză de 10 A, 230V. La conexiune de 32A, cu încărcătorul opțional de 7,2 kW, încărcare se face în 2,3 ore. Încărcarea poate fi monitorizată prin Porsche Communication Management și prin aplicația Porsche Connect. Această aplicație poate fi utilizată și pentru găsirea stațiilor de încărcare.
Tehnologia care combină cele două motoare a fost modificată, fiind utilizat un ambreiaj electromecanic, cu timpi de reacție mai rapizi. Cutia este Tiptronic S, cu opt viteze.
Noul Cayenne E-Hybrid poate fi comandat și de clienții din România, prețul pentru piața noastră fiind de 92.771 euro, mai mare cu aproape 3.000 de euro față de cel oferit de dealerii din Germania.