Grupul Renault a anunțat o creștere a vânzărilor de automobile (înmatriculări) la nivel mondial, pentru mărcile proprii, cu 4,8%, în timp ce cifra de afaceri a grupului a crescut cu 0,2%.
Veniturile Grupului Renault au fost de 13,15 miiarde euro, valoare care include și cifra de afaceri a AVTOVAZ. Fără încasările companiei Ruse, Renault a obținut venituri de 11,6 miliarde euro, în scădere cu 2,5% față de anul trecut.
Marca Dacia, a doua ca importanță în portofoliul grupului, a înregistrat o creștere de 13,8% a înmatriculărilor la nivel global, pe primul trimestru, cu un volum de 160.825 autoturisme (+14,3%) și 10.752 vehicule comerciale (+5,6%). Ponderea înmatriculărilor Dacia în total Group Renault a ajuns la 18,3%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile Renault au fost influențate de cursurile de schimb, astfel că, potrivit calculelor companiei, creșterea ar fi fost de 5,4%, la valori similare cu cele de anul trecut. Cota de piață a grupului a atins valoarea de 4% din piața globală.
Volumul total al vehiculelor înmatriculate s-a ridicat la 935.041 unități, cu 4,8% mai multe ca anul trecut. Atât Renault, cât și Dacia au obținut rezultate record la vânzări.
În Europa, înmatriculările Grupului au crescut cu 2,8% cu ajutorul SUV-urilor Duster și Koleos.
În afara Europei, Grupul a obținut vânzări în creștere cu 22,1% în Eurasia și 21,3% în America Centrală și de Sud și în scădere în regiunile Africa-Orientul Mijlociu-India (-5,3%) și Asia-Pacific (-18,6%).
CITEȘTE ȘI Schimbare pregătită: Perioada în care amenzile, precum cele de circulație, pot fi plătite la jumătate - extinsă de la 48 de ore la 15 zile lucrătoareActivitatea Finanțarea vânzărilor (RCI Banque) a avut o cifră de afaceri de 793 milioane de euro, în creștere cu 27,7 % față de 2017.
Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului a fost de 716 milioane de euro pe primul trimestru, în creștere cu 25,8 %, datorită evoluției vânzărilor Lada, în ciuda unui efect negativ al cursului de schimb de 85 de milioane de euro.
Reprezentanții Renault estimează pentru 2018 că piața mondială va progresa cu 2,5% față de 2017. Pentru piața europeană, prognoza de creștere este de 1%, la fel și pentru cea franceză.
Compania franceză a anunțat și obiectivele pe care le menține în acest an:
- creșterea cifrei de afaceri (curs de schimb și perimetru constante ),
- menținerea marjei operaționale a Grupului de peste 6,0%,
- generarea unui free cash-flow operațional pozitiv al activității Auto.