Porsche Taycan Cross Turismo, al doilea automobil electric al producătorului sport german, o versiune derivată din coupe-ul Taycan, a fost prezentat în premieră mondială la Munchen, în cadrul unui eveniment virtual.
Noul automobil electric de la Porsche are în comun cu Taycan nu doar numele, ci și sistemul de propulsie și o parte din componente. Cu toate acestea, diferențele sunt esențiale și țin de faptul că modelul Cross Turismo este un crossover cu abilități de rulare pe drumuri de țară și pe suprafețe mai puțin regulate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nu este un SUV, nu este un off-roader, dar poate rerepzenta o opțiune pentru cei care nu sunt mulțumiți cu caracteristicile coupe-ului Taycan.
Cross Turismo are spațiu în plus la interior, are o gardă la sol ridicată, are tracțiune integrală, dar și un portbagaj cu 1200 litri, suficient pentru două persoane și poate chiar mai multe.
„În 2019, am transmis un semnal important odată cu debutul primei noastre mașini sport complet electrice”, a declarat Oliver Blume, CEO al Porsche AG. „Ne considerăm pionieri ai mobilității sustenabile: până în 2025, jumătate din vehiculele noi pe care le vom livra vor avea un motor electrificat - fie complet electric, fie plug-in hybrid. În 2020, unul din trei automobile Porsche livrate în Europa avea un sistem de propulsie electric. Viitorul aparține mobilității electrice. Cu Taycan Cross Turismo, facem un nou pas major în această direcție".
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentPorsche Taycan Cross Turismo va avea patru variante de echipare, cu denumiri tipice pentru marcă, începând de la 4 Cross Turismo, cu 280 kW (380 CP), overboost de putere pentru Launch Control 350 kW (476 CP), accelerație 0-100 km/h în 5,1 secunde, viteză maximă 220 km/h, autonomie (WLTP) 389-456 km. Urmează 4S, cu 360 kW (490 CP), overboost de putere pentru Launch Control 420 kW (571 CP), accelerație 0-100 km/h în 4,1 secunde, viteză maximă 240 km/h , autonomie (WLTP) 388-452 km, apoi Turbo, cu 460 kW (625 CP), overboost 500 kW (680 CP), accelerație 0-100 km/h în 3,3 secunde, viteză maximă 250 km/h, autonomie (WLTP) 395-452 km și, vârful de gamă, Turbo S, cu 460 kW (625 CP), overboost de putere pentru Launch Control 560 kW (761 CP), accelerație 0-100 km/h în 2,9 secunde, viteză maximă 250 km/h, autonomie (WLTP) 388 - 419 km.
Pentru off-road, există un pachet opțional, care mărește garda la sol cu 3 cm, combinat cu modul Gravel, disponibil în standard, care optimizează rularea pe drumuri de țară.
Din punct de vedere al designului, vorbim despre o siluetă diferită de cea a coupe-ului, cu un spate de tip GT, care asigură un spațiu mai mare pentru bagaje. Constructorul oferă inclusiv un portbagaj exterior de biciclete, dar și două biciclete pentru cei care doresc să asorteze acest mijloc de transport cu mașina.
CITEȘTE ȘI Cum pot fi investițiile în real-estate din orașele universitare accelerator de dezvoltare pentru tineriTaycan Cross Turismo va fi disponibil la dealerii Porsche în vara acestui an, fiind anunțate inclusiv prețurile pentru piața din România. Cel mai ieftin Taycan Cross Turismo va putea fi comandat începând de la 98.562,94 euro.