Renault a lansat pe piața din România motorizarea TCe 100 GPL, o propulsie mixtă, benzină și gaz, care asigură o autonomie crescută și un nivel de emisii redus.
După Dacia, și Renault introduce pe piața din România o motorizare cu GPL, furnizată pentru modelul Clio. Propulsia cu gaze lichefiate este soluția pe care constructorul francez a găsit-o la presiunile privind emisiile din partea autorităților europene. În acest fel, mașinile pot avea costuri mai mici cu combustibilul și, mai ales, emisii reduse de CO2 și noxe. Pentru proprietarii de astfel de mașini, marele avantaj este autonomia. Renault Clio dispune de două rezervoare de combustibil, unul standard pentru benzină, celălalt suplimentar, pentru GPL, alternarea lor fiind comandată automat, printr-un buton.
După cum precizează Renault, motorul TCe 100 GPL are un regim de turații maxim de 4800 la 5000 rpm, pe benzină, și de 4600 la 5000 rpm pe GPL. Mai mult decât atât, dispune de un cuplu maxim de 160 Nm (benzină) - 170Nm (GPL), în plaja de rotații de la 2.000 la 3750 Nm. Pe benzină, puterea maximă este mai redusă decât puterea nominală de 100 CP.
CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?Diferențele dintre cele două tipuri de carburant se simt mai ales la consum, unde benzina are 6,4 litri/100 km, în timp ce GPL-ul urcă la 8,4 litri/100 km. În schimb, utilizarea de GPL aduce nu doar o putere și cuplu mai mari, ci și emisii mai mici de CO2: 105 g/km, față de 115 g/km, în regim NEDC (107 și 121 g/km în regim WLTP).
Motorizarea este disponibilă pentru versiunile de echipare Life, Zen și Intens, cu prețuri începând de la 14.290 euro cu TVA și vine echipată cu numeroase sisteme de asistență și siguranță. Versiunea Zen cu motorizare GPL are un preț de pornire de 15.090 Euro, iar versiunea Intens începe de la 16.390 Euro.