Hyundai a prezentat noul său crossover subcompact, numit Bayon, un concurent puternic pentru Dacia Sandero Stepway, dar și pentru modelele mai scumpe din segment.
Hyundai pariază tot mai mult pe segmentul de crossovere de mici dimensiuni, unul în care mărcile europene au investit mult, iar astăzi domină piața. Noul Bayon are dimensiuni similare cu Kona, dar va fi poziționat sub acesta pe piață. Modelul este un corespondent pentru Kia Stonic, produs de cealaltă marcă din grup.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineHyundai Bayon este cel mai noi model al Hyundai și a fost construit special pentru piața europeană, spune compania. Numele său, așa cum a anunțat anterior companie sud-coreeană, s-a născut din denumirea Bayonne, oraș din Franța, capitală a Țării Bascilor.
„Pentru că SUV-urile continuă să crească în popularitate în toată lumea, Hyundai a văzut o cerere pentru un model capabil să navigheze prin orașele europene și în același timp să ofere suficient spațiu pentru a satisface nevoile clienților”, a declarat Andreas Christoph Hofmann, vicepreședinte de marketing Hyundai Motor Europe. „Conectivitate de top și dispozitive de siguranță, un design distinctiv și proeminent, integrarea tehnologiei 48 de volți mild-hybrid, semnătură a Hyundai, evidențiază Bayon în segmentul său”.
Crossoverul Bayon este strâns legat de modelul subcompact i20, având de altfel un ampatament identic, de 2,58 metri, puțin mai scurt decât cel al lui Kona, și reprezintă un concurent puternic nu numai pentru modelele similare ale mărcilor europene, vezi Renault Captur, Ford Puma sau VW T-Cross, ci mai ales pentru Dacia Sandero Stepway, cu care va concura pe versiunile foarte echipate, dar și cu modelul Kia Stonic din grup.
Designul lui Bayon preia stilul regăssit deja pe Kona, cu luminile de zi înguste, amplasate deasupra farurilor. În partea din spate, inovația estetică este mai puțin convențională, în încercarea de a crea senzația unei mașini mai înalte.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăAșa cum era normal în acest segment entry, mașina va fi oferită în standard cu jante de 15 inci de oțel, sau cu jante de aliaj de 16 inci.
La interior, Bayon este disponibil un display de 10,25 inci pentru instrumentarul de bord, precum și un altul de 8 sau 10 inci pentru zona de infotainment (cel de 10 are doar navigație) cu două porturi USB și conectare prin cablu pentru transfer de date. O mențiune pentru sistemul audio Bose, care este oferit în standard, și pentru locul de încărcare wireless pentru telefon.
În ceea ce privește spațiul disponibil, portbagajul de 411 litri se numără printre cele mai mari din segment.
CITEȘTE ȘI Experții THC.RO estimează o creștere solidă a mediului e-commerce în România și în 2021Dimensiunile noului crossover Hyundai sunt 4,18 lungime, 1,77 metri lățime, 1,49 metri înălțime. De remarcat și garda la sol de 16,5 centimetri (18,3 cm cu jante de 17).
La capitolul siguranță, tehnologiile anunțate sunt destul de generoase pentru acest segment: lane assist, sistem de frânare automată în caz de impact, pentru orice fel de obstacol (mașină, pieton, biciclist), dar și Junction Turning, care frânează automat pentru a preveni un impact cu o mașină din sens opus, în cazul unui viraj la stânga. De asemenea, Smart Cruise Control, care utilizează navigația pentru a ajusta viteza mașinii, este un plus.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăMotorizările anunțate au în centru sistemul mild hybrid de 48 V, care cuprinde un motor de 1.0 litri și sistemul de recuperare a energiei, cu o putere de 120 sau 100 CP. Acesta poate fi însoțit de cutia manuală în 6 trepte sau de o cutie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte.
Motorul 1.0 T-GDi este disponibil și fără tehnologia hibrid.
Motorizarea cea mai accesibilă va fi cea de 1.2 litri, motor aspirat, de 84 CP, cu o cutie manuală cu numai 5 trepte.