Succesul mărcilor chinezești în Europa începe să devină tot mai evident, după cum arată cifrele de înmatriculări, chiar dacă volumele acestora nu au ajuns deocamdată la nivelurile mărcilor de volum europene. După aparițiile mașinilor MG și BYD, care au devenit vedete pe diferite piețe europene, un alt brand al unui grup major din China începe să facă valuri.
Vânzările grupului Chery pe piețele din Europa au pornit discret și au început să crească din ce în ce mai consistent, după cum arată cele mai noi date privind înmatriculările. În Spania, unde brandul MG a găsit cea mai primitoare piață, noua marcă Omoda și-a depășit însă conaționalii, dar și unele branduri europene.
Datele oficiale transmise de autoritățile spaniole relevă un volum de peste 1000 de autoturisme OMODA înmatriculate în luna iulie, 99% din aceste înmatriculări fiind asigurate de noul model Omoda 5. Acesta a ajuns, după șapte luni, să atingă un volum total de 3.369 de unități înmatriculate, cu o creștere procentuală de patru cifre. Vânzările Omoda 5 au reușit la scurt timp după intrarea pe piață, în 2023, să depășească modele cu pretenții, precum Opel Crossland (328 unități în iulie, 2467 pe primele 7 luni), Peugeot 208 (949 unități în iulie), dar și celebrul rival din China, MG4 (303 unități în iulie, 1735 pe 7 luni).
Mai mult, vânzările modelului chinezesc sunt acum peste cele ale unui automobil extrem de popular în Europa, Nissan Juke (717 unități în iulie). Brandul Omoda a depășit deja mărci precum Honda sau FIAT, dar și rivalii de la BYD.
Ce oferă Omoda 5 astfel încât să-i facă pe spanioli să-l considere mai atractiv decât numeroasele modele europene?
Omoda 5 este produs de grupul Chery, unul dintre primii producători de automobile din China care au venit în Europa încă din epoca motoarelor cu combustie, și se pregătește să fie lansat pe alte piețe importante ale Europei, între care Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia. Pe lângă marca Omoda, Chery va importa pe continentul nostru și brandul Jecoo, considerat premium.
Omoda 5 este un SUV de 4,40 metri lungime, cu o caroserie de tip coupe, astfel că se încadrează în segmentul cel mai popular al momentului. Mașina are o versiune de intrare în gamă echipată cu motor cu combustie (1.6 litri, 187 CP), cu cutie cu dublu ambreiaj, având un preț mic pentru acest segment, apropiindu-se de prețul Dacia Duster, respectiv 22.900 de euro. Alte două versiuni de motorizare, una mild-hybrid și una electrică, vor fi lansate în acest an, simultan cu intrarea pe noi piețe.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Record de producție la Ford Otosan Craiova. Dacia, așteptări pentru un nivel similar. Calculele reale pentru industria auto româneascăOmoda 5 electric va avea o baterie de 61 kWh, cu o autonomie rezonabilă, de 430 km, bazându-se pe un motor de 204 CP, care îi permite o accelerație de 7,6 secunde de la 0 la 100 km/h. Prețul acestui model electric ar putea să fie influențat de noile tarife vamale, care pentru grupul Chery sunt de 20%.
Chinezii au semnat un acord de preluare a fabricii din Barcelona pe care a deținut-o Nissan și în care era produs cândva pickup-ul Navara. Producția este estimată să înceapă chiar în acest an, dacă investițiile în modernizarea liniilor vor fi încheiate la timp.
Alte modele, cu motorizări hibrid și electrice, au fost anunțate de companie, toate aparținând segmentelor de SUV-uri: Omoda 3 în B-SUV, acolo unde se află Duster, Ford Puma sau Nissan Juke, Omoda 7 în segmentul C-SUV și Omoda 9 în segmentul superior, unde concurența este deja mult mai redusă pe zona de prețuri accesibile.