Nissan a decis să renunțe la o marcă istorică, pe care o readusese la viață în perioada în care compania a fost condusă de Carlos Ghosn. Datsun, care a produs mașini pentru piețele emergente, și-a închis și ultima linie de producție.
Nissan renunță la Datsun, o marcă relansată de Carlos Ghosn în 2013, pentru a vinde mașini ieftine, construite pe platformele Global Acces ale Alianței Renault Nissan Mitsubishi, dar care nu a reușit să genereze profit. Modelul de business al mărcii Datsun ar fi trebuit să-l copieze pe cel al mărcii românești Dacia. Acum, ultima linie de producție a Datsun, aflată în India, și-a oprit activitatea la sfârșitul lunii martie, ca urmare a vânzărilor tot mai slabe ale modelului Datsun Redi-Go, după cum a confirmat compania pentru Automotive News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Modelul era fabricat în Chennai, în uzina care aparține Alianței și în care sunt asamblate modelele Renault dezvoltate pentru piața locală. Datsun a vizat mai multe piețe pe care Renault vindea deja mașini accesibile, precum Africa de Sud sau Rusia, însă succesul nu a venit, iar Datsun a fost retrasă de pe aceste piețe în 2020.
Conducerea Nissan a anunțat încă din 2020, în momentul în care și-a prezentat planul de restructurare și relansare a companiei, intenția de a renunța la brandul entry, pentru a se concentra pe Nissan și pe Infiniti.
Marca Datsun a fost lansată în 1931 și a fost folosită, în anii 60 – 80 ai secolului trecut, pentru mașinile Nissan care erau exportate în Europa și pe alte piețe internaționale. În 1986 marca a fost retrasă, iar mașinile au primit sigla Nissan indiferent de piața pe care erau vândute. După 27 de ani, marca a fost scoasă de la naftalină pentru a fi utilizată în cadrul strategiei Alianței Renault Nissan, care țintea tot mai multe piețe emergente.