Procesul de achiziție a companiei de rent-a-car de către grupul Green Mobility Holding, în care Volkswagen Group deține rolul principal, a ajuns, după un an de la momentul anunțării, în punctul în care s-a solicitat autorizarea autorităților de concurență ale UE. Acesta este, practic, ultimul pas înainte de primirea ofertelor din partea acționarilor actuali.
Volkswagen a anunțat că a încheiat discuțiile preliminare cu Comisia Europeană, privind cumpărarea acțiunilor Europcar, una dintre cele mai mari companii de car-sharing din lume. Consorțiul a solicitat Comisiei Europene autorizarea tranzacției, iar răspunsul ar urma să fie transmis în următoarele două luni.
Din punct de vedere procedural, autoritățile franceze sunt cele care vor stabili care este momentul sfârșitului perioadei de acceptare a ofertei făcute de VW Group și partenerii săi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Green Mobility Holding, care urmează să cumpere Europcar, este un consorțiu care are în centru grupul Volkswagen. Cei doi parteneri ai VW Group sunt Attestor, o companie de administrare a activelor cu sediul în Londra, specializată în investiții pe termen lung, în special în companii aflate în tranziție, și Pon Holdings BV, una dintre cele mai mari companii de familie din Olanda, cu activități în zona de mobilitate, având 14.000 de angajați.
Potrivit ofertei făcute de consorțiu, dacă vor fi oferite peste 90% din acțiunile și drepturile de vot ale Europcar Mobility Group, prețul ofertei va fi 51 de cenți pe acțiune. Dacă sunt oferite mai puțin de 90 la sută din acțiuni, acționarii care au acceptat oferta vor primi 50 de cenți pe acțiune.
Consorțiul condus de VW AG a anunțat anul trecut că a început discuțiile cu Europcar, pentru cumpărarea companiei, iar cei de la Europcar au anunțat ulterior că board-ul companiei a recomandat acceptarea ofertei. Prețul oferit a fost cu 27% peste prețul de închidere din 22 iunie 2021, de 0,39 euro, din ultima zi înainte de începere a primelor discuții, făcute publice.
Achiziția Europcar de către VW face parte din strategia constructorului german de creare a unei platforme de mobilitate, iar rețeaua Europcar a fost o oportunitate în această direcție, având capacități avansate de gestionare a flotei și o rețea extinsă de puncte de închiriere.
Europcar a avut în 2019, cel mai bun an din istoria companiei, înainte de izbucnirea pandemiei, peste 90 de milioane de zile de închiriere de mașini, cu un parc auto de peste 300.000 de autovehicule și venituri de peste 3 miliarde de euro. Oferta făcută de VW și partenerii săi ridică valoarea companiei la aproape 3 miliarde de euro.