Dacia se bate pe piața de vehicule cu propulsie alternativă din Germania cu cele două motorizări ecologice pe care le propune: GPL și electric, reușind să se mențină doar în zona de mijloc a clasamentului vânzărilor.
Dacia a vândut în acest an pe cea mai mare piață din Europa, Germania, puțin peste 1.000 de autoturisme Spring, cu propulsie exclusiv electrică, la care se adaugă alte 6.000 de autoturisme cu motorizare duală, benzină – GPL, considerată propulsie alternativă datorită emisiilor reduse de CO2.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volumul de mașini Spring înmatriculate în Germania în primul trimestru al acestui an reprezintă 10% din totalul vânzărilor acestui model, la nivel global, în 2022, potrivit datelor Profit.ro, reprezentând în același timp 8,5% din vânzările mărcii Dacia pe această piață (12.560 de autoturisme în intervalul ianuarie – martie).
La rândul lor, modelele cu motorizare GPL reprezintă 45,9% din totalul vânzărilor Dacia pe piața germană de automobile, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate din vânzările mărcii au propulsie alternativă sau electrică.
Dacia concurează pe această piață cu marile companii auto care și-au lansat atât modele electrice, cât și hibrid și plug-in hibrid. Potrivit datelor oficiale transmise de KBA, s-au înmatriculat în primul trimestru 278.786 de autoturisme cu propulsie alternativă, adică 44,5% din totalul pieței, și 151.545 de autoturisme cu propulsie electrică, reprezentând 24,2% din piața auto.
Cele mai mari vânzări pe segmentul de propulsie alternativă au fost cele ale Audi, BMW și Mercedes, cu peste 30.000 de unități fiecare, iar pe segmentul de vehicule electrice, Mercedes, BMW și Tesla, cu peste 14.000 de unități fiecare.