Brandul britanic MG, intrat în proprietatea chinezilor de la SAIC cu foarte mult timp în urmă, a prezentat oficial noua generație a SUV-ului de clasă B MG4, cel mai vândut model electric al mărcii, din Europa, în ultimii ani.
MG4 are oficial o nouă generație, prezentată de compania chineză SAIC oficial, cu un design conservator, dar atractiv, cu dimensiuni ceva mai mari decât modelul anterior și cu specificații aproximativ similare.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Strategia SAIC pentru modelul electric MG4 a fost una de adaptare la piețe, având în vedere faptul că prima generație aflată încă pe piață a fost lansată doar în 2022, ceea ce înseamnă că la numai patru ani de la debut companie înlocuiește complet mașina. Toate datele tehnice anunțate subliniază fără îndoială că nu vorbim despre un facelift, ci despre un model complet nou.
Conform informațiilor transmise public de SAIC, pentru piața din China, care va fi prima în care vor fi deschise comenzile, dimensiunile noului model sunt 4,39 metri lungime, 1,84 metri lățime, 1,55 metri înălțime și un ampatament de 2,75 metri. Este evidentă o creștere în dimensiuni, în special la lungime, cu aproape 11 cm, și la ampatament, cu 5 centimetri. Practic, este un transfer clar al acestui model către segmentul compact.
De asemenea, datele arată o reducere substanțială a greutății totale a mașinii, cu aproximativ 150 kg.

Designul s-a schimbat și el, vizibil, mașina având noi linii, noi proporții, un contur complet nou al farurilor și soputirlor, care sunt mai fluide și mai apropiate de ceea ce regăsim la unele dintre modelele din gamă.
Din punct de vedere al platformei, MG4 va folosi aceeași arhitectură modulară de până acum, dar cu un nou grup motopropulsor, format dintr-o baterie LFP a cărei capacitate nu a fost anunțată și un motor mai mic cu 5 kW decât cel anterior, respectiv 120 kW și 161 CP. Evident că sunt așteptate și versiuni mai mari de putere, inclusiv o versiune de performanță similară cu actualul MG4 XPower, în același timp fiind destuld e probabil și mai multe versiuni de baterie.

Ceea ce este cel mai important pentru noul MG4 este faptul că va deveni primul model al SAIC disponibil la nivel global, chiar dacă specificațiile ar putea să difere de la o regiune la alta. Dacă în China lansarea oficială este programată chiar în această primăvară, în Europa mașina ar putea ajunge cel mai devreme la finalul acestui an, cu o posibilă apariție la Salonul Auto din Munchen, IAA Mobility.
MG este cel mai vândut brand chinez din Europa, având o popularitate mult mai solidă aici, comparativ cu China, unde MG4 nu a fost atât de bine primit de piață. În 2024, marca britanică cumpărată în 2007 de chinezi a vândut la nivel global 507.000 vehicule, din care aproape jumătate au fost vândute în Europa.
Aici, pe o piață dificilă, marcată de introducerea tarifelor vamale majorate în UE, MG a vândut 243.000 de vehicule, în creștere cu 5%. Cu acest volum, MG depășește cu mult orice rival din China, în regiune, bazându-se în special pe prețuri mici, care au reușit să concureze cele mai populare branduri europene.
Cele mai vândute modele MG în 2024 au fost ZS, care a fost preferat de europeni pentru motorizările hibrid, la fel și HS, în timp ce modelul electric MG4 s-a situat abia pe locul 4 în preferințele clienților din UE.

