Mazda a prezentat primul său vehicul electric din istoria companiei, un crossover denumit MX-30 care va intra în producție în 2020.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Înainte de a fi prezentată aici, informaia a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Mazda intră pe segmentul vehiculelor electrice cu un model care are numele inspirat de celebrul coupe/cabrio MX-5, dar folosește indicativul 30, pe care marca îl are deja la SUV-ul CX-30. A rezultat combinația MX-30, care este folosită de primul automobil electric al mărcii, dezvăluit în cadrul salonului de la Tokyo.
Mașina are câteva caracteristici care o evidențiază, între care ușile din spate, de mici dimensiuni, care se deschid în sens opus mersului, acest tip de uși fiind cunoscute și sub numele de „uși sinucigașe”, din cauza riscului, ipotetic, de a se deschide în timpul mersului. Acest tip de ușă, care a mai fost folosit, fără succes, în industrie (inclusiv de Mazda), permite eliminarea montantului B (stâlpul din mijloc), pentru un acces mai facil. Constructorul nipon a denumit aceste uși „freestyle doors”.
Designul păstrează stilul regăsit la CX-30, cu linii ceva mai sportive și aerodinamice.
Sistemul de propulsie, complet electric, a fost botezat e-Skyactiv, preluând denumirea motoarelor pe benzină ale mărcii. El va fi alimentat de o baterie Li-ion de 35,5 kWh, de nouă generație, de tip prismatic. Puterea anunțat anterior de Mazda va fi de 105 kW, cu un cuplu de 265 Nm.
Constructorul a anunțat că, pe lângă versiunea complet electrică, va produce și o versiune cu range extender, pentru piețele unde este importantă autonomia mașinii, cum este cazul clienților din SUA, care parcurg distanțe mari zilnic. Range extenderul, despre care nu au fost oferite detalii, va fi un motor de mic litraj, pe benzină, care să încarce, atunci când este nevoie, bateria.
Dimensiunile lui MX-30 sunt 4,39 m × 1,79 m × 1,57 m, specifice SUV-urilor subcompacte (sunt comparabile cu cele ale lui Duster), având un ampatament de 2,65 metri.
Mașina poate fi rezevată pe anumite piețe, dar livrările vor începe în a doua jumătate a anului viitor, după cum a anunțat compania.