Spre deosebire de europeni sau americani, care țintesc mașinile cu un design spectaculos și cu performanțe dinamice ieșite din comun, japonezii sunt interesați de celebrele micro-vehicule, mașinile Key, care sunt perfecte pentru deplasarea în zonele urbane aglomerate. Anul acesta, titlul Japan Car of The Year a fost primit de Nissan Sakura, o mașină cu o formă de cutie de pantofi.
Competiția Japan Car of the Year a anunțat că titlul pentru anul 2022 a fost primit de modelul Nissan Sakura, un automobil care are numai 3,39 metri lungime, adică aproximativ 75% din lungimea Dacia Spring. În plus, mașina are o formă lipsită complet de emoție, fiind pur și simplu un paralelipiped cu faruri. Faptul că este un vehicul electric, cu performanțe de consum atractive, i-a determinat pe cei din juriul Japan Car of the Year să considere că Sakura este cea mai bună mașină japoneză din acest an.
Nissan Sakura face parte din categoria kei-car, o categorie extrem de iubită de japonezi, tocmai datorită dimensiunilor reduse și a consumului foarte mic. „Are potențialul de a rezolva probleme sociale” spune Nissan, care mai subliniază că descreșterea numărului de stații de benzină din Japonia este unul dintre factorii care au stat la baza succesului Sakura.
Modelul japonez care tocmai a fost declarat Mașina Anului în această țară are o autonomie de 120 de kilometri, cu ajutorul unei baterii de numai 20 kWh, iar motorul său oferă o putere de 47 kW, echivalentul a 63 CP. Mașina atinge 130 de km/h, viteză maximă, iar încărcarea bateriei durează 8 ore la o priză de 220 V.
Dimensiunile lui Nissan Sakura spun totul despre ce înseamnă acest segment kei-car. Pe lângă lugimea de 3,39 metri, mașina are un ampatament de 2,49 metri, lățimea este de numai 1,47 metri, iar înălțimea ajunge la 1,65 metri. Mașina cântărește mai mult decât Spring, adică 1070 kg, iar capacittea portbagajului este de 107 litri.
Prețul de listă al unui automobil Nissan Sakura începe de la aproximativ 16.200 de euro.