Înmatriculările de automobile noi din Germania au adus pentru marca Dacia un nou salt față de anul trecut, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori. Marca are un avans de 50% după 11 luni, pe cea mai mare piață auto din Europa.
Dacia a înmatriculat 6.980 de autoturisme în Germania, în luna noiembrie, o valoare mai mare cu 83,3% față de cea din noiembrie 2021, adică un volum aproape dublu. Creșterea vine pe fondul unei reveniri foarte rapide a pieței auto din Germania, mai multe mărci având creșteri de peste 100%, ceea ce confirmă faptul că pentru unii criza de semiconductori se apropie de final.
În total, Germania a înmatriculat 260.512 autoturisme noi, cu 31,4% mai multe decât anul trecut în aceeași lună, un rol important pentru acestă creștere avându-l mărcile germane. VW, de exemplu, care deține cea mai mare cotă de piață, a raportat un avans de 58,3%, iar Audi, de 109,1%. Au existat însă și câteva mărci cu scăderi, cum este cazul Honda (-19,7%), Citroen (-3,5%), Mitsubishi (-16,8%) sau Opel (-2%).
După 11 luni, marca Dacia are un avans de 50,2% față de anul trecut, ceea ce reprezintă o evoluție remrcabilă, chiar dacă nu compensează complet scăderile din anii pandemiei, 2020 și 2021. Cu un volum total de 52.227 autoturisme noi, Dacia are o cotă de piață de 2,2%, peste cea deținută de mărci cu o istorie mult mai consistentă, precum Peugeot sau Citroen, dar sub cea înregistrat de Kia sau Skoda.
Piața auto din Germania este în continuare pe minus cu doar o lună înaintea finalului de an, respectiv -2,4%, la un volum de 2,33 milioane de autoturisme noi înmatriculate, cu speranțe minime ca luna decembrie să mai poată aduce o creștere cât de mică pentru această piață.
Mai mult de jumătate dintre mărci, inclusiv liderul VW, au scăderi ale înmatriculărilor după 11 luni, în timp ce creșteri sunt doar în dreptul mărcilor electrice (Tesla, Polestar) sau a celor de lux. De asemenea, mărcile asiatice Kia și Toyota au volume care le depășesc pe cele din 2021.