General Motors s-a retras din Europa în 2017, odată cu vânzarea mărcii Opel, la scurt timp după închiderea tuturor activităților mărcii Chevrolet. Pe atunci, compania era în plină revenire după faliment și pierderile de pe piața europeană nu-și mai aveau sens. Acum, cea mai mare companie americană de automobile vrea să revină, dar cu mașini electrice.
General Motors n-a renunțat niciodată la Europa, însă după vânzarea Opel și retragerea Chevrolet, grupul auto american a rămas doar simbolic pe piața europeană, cu o companie cu sediul în Elveția, prin care a vândut câteva zeci de mașini Cadillac și Corvette pe an. În 2021, compania a anunțat numirea unui nou CEO peste afacerile din Europa, care a primit o misiune dificilă: să contureze un model de afaceri care să permită creșterea vânzărilor de automobile pe această piață, având în vedere potențialul și dimensiunile acesteia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, Cadillac Europe, divizia regională a GM, anunță că este gata să înceapă „călătoria electrică” din Europa. Mai exact, brandul premium al grupului GM lansează primul model electric destinat clienților din Europa. Lyric, construit pe platforma Ultium. Clienții din Elveția, acolo unde se află sediul companiei, pot comanda începând din acest moment mașina, pe baza unui configurator online sau direct la showroom-ul deschis în Zurich. Ulterior, compania intenționează să se extindă și în țările din UE.
Cadillac Lyric este un SUV cu performanțe care concurează cu mașinile de top electrice existente pe piața europeană. Are o baterie de 102 kWh, dezvoltată de divizia Ultium a GM, având o putere de 528 CP și o autonomie de 530 km.
CITEȘTE ȘI Șeful Rolls Royce a ieșit la pensie, după 14 ani de mandat în care a dublat prețul mașinilor și a falimentat rivalul MaybachLa interior, pe lângă decorul premium, șoferul dispune de un display lat, de 33 de inci, care include atât instrumentarul de bord, cât și zona de multimedia. Sistemul de operare al platformei de infotainment ar integrate serviciile Google, inclusiv Maps.
Încărcarea bateriei se poate face cu până la 22 kW la prize AC, precum și la prize rapide, DC, cu până la 190 kW.
Prețul de start al acestui automobil pe configuratorul oficial este de 82.000 de franci elvețieni, adică peste 85.100 de euro. Sunt disponibile două versiuni de echipare, Luxury și Sport, cu diferențe mici între ele, în special estetice și de echipamente, având aceleași performanțe dinamice. Primele livrări sunt promise pentru martie – aprilie 2024.