Geely, compania chineză care deține Volvo Cars, are 10% din acțiunile Daimler și a lansat și marca de lux Polestar, a anunțat o nouă marcă, premium, numită Geometry, care va avea doar vehicule electrice.
Geely a lansat marca Geometry, orientată spre piața din China, dar care intenționează să fie distribuită în toată lumea, care va pduce doar vehicule electrice. Compania a anunțat că Geometry va avea peste 10 modele noi până în 2025 și că primul model, Geometry A, are deja peste 27.000 de comenzi, din care peste 18.000 de comenzi vin din alte țări decât China, potrivit reprezentanților mărcii. Versiunea cu cea mai mare autonomie ajunge până la 500 km, cu o singură încărcare, dar și versiunea stadard este performantă, cu 410 km autonomie.
Evenimentul de lansare a fost la Singapore, reprezentanții companiei anunțând că aceasta este una dintre piețele țintite de marcă.
„Lansarea Geometry și a primului produs anunță ținta strategică a Geely de a deveni unul din primii 10 producători de autovehicule din lume”, a spus An Conghui, președinte al Zhejiang Geely Holding Group.
CITEȘTE ȘI Producătorul de camioane Volvo AB vrea acum să colaboreze cu Geely, după ce anul trecut i-a dat reprezentantul afară din CAGeometry A are prețuri care încep de la 22.321 dolari, pe piața chineză, cu toate subvențiile incluse, sau 31.250 dolari, fără subvențiile acordate de stat.
Geely a înregistrat anul trecut vânzări în creștere, cu aproximativ 20%, dar previziunile pentru acest an sunt rezervate, din cauza contracției pieței chineze.
Geely a devenit o companie cunoscută pe plan mondial după ce a cumpărat marca Volvo de la Ford, în 2010, cu aproximativ 1,5 miliarde de dolari, fiind cea mai mare achiziție externă făcută de o companie chineză în industria auto, la acel moment. În 2009, anul dinaintea tranzacției, Volvo înregistra pierderi de peste jumătate de miliard de dolari, iar anul trecut, compania suedeză anunța un profit de aproximativ aceeași valoare.