Numărul pasagerilor afectați de întârzieri ale curselor aeriene s-a dublat în ultimii 5 ani

Numărul pasagerilor afectați de întârzieri ale curselor aeriene s-a dublat în ultimii 5 ani
scris 11 apr 2019

Numărul pasagerilor care au fost afectați de întârzieri ale curselor aeriene, pe aeroporturile din România, a depășit 20.300 în primul trimestru din 2019, aproape dublu față de cel înregistrat în primul trimestru din 2015, în contextul în care numărul zborurilor întârziate, în primul trimestru al anului 2019 , este cu aproximativ 70% mai mare, potrivit datelor transmise, joi, de AirHelp.

Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019, este cu 70% mai mare decât în 2015, în timp ce procentul este mai mare (80%) în cazul zborurilor eligibile pentru compensații, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

În primele trei luni din 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensații - cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinație cu o întârziere mai mare de 3 ore, fără a avea situații de excepție precum condiții meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări.

Dacia a lansat în România seria limitată Techroad pentru toată gama. Care sunt prețurile CITEȘTE ȘI Dacia a lansat în România seria limitată Techroad pentru toată gama. Care sunt prețurile

”Spre comparație, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situație. În ceea ce privește numărul pasagerilor afectați, acesta depășește 20.300 în Q1 2019, aproape dublu față de Q1 2015 (10.600 pasageri)”, se arată în comunicat.

De altfel, rata punctualității curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată. O altă concluzie este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), față de final de martie, așa cum a fost mereu.

”Pentru 2020 ne așteptăm ca numărul pasagerilor afectați să crească. Această situație e urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel international, pe vânzarea a cât mai multe locuri în avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate și a personalului redus. Am observant în 2018 o creștere a grevelor personalului navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut”, a spus purtător de cuvânt al AirHelp, Mara Koziarz.

viewscnt
Afla mai multe despre
airhelp
intarzieri