Fiat va dezvolta o versiune electrică a modelului Panda, potrivit unor informații confirmate oficial, mașina înscriindu-se printre noutățile cu zero emisii pe care marca italiană le pregătește pentru a atinge limitele impuse de UE.
Fiat Panda va avea o versiune electrică, potrivit șefului mărcii italiene, Oliver Francois. Acesta a declarat jurnaliștilor de la Autocar că Panda electrică va avea un design inspirat din cel al conceptului Centoventi, prezentat în premieră în acest an, la Geneva. Centoventi a fost expus ca un omagiu pentru aniversarea celor 120 de existență a mărcii, însă referirile la vechile modele Panda, primele generații, au fost evidente încă de atunci. Conceptul ce precede viitoarea generație Panda are o lungime de 3,68 metri, o înîlțime de 1,53 metri și o lățime de 1,74 metri. Versiunea de serie ar urma să fie lansată peste doi ani, dar propulsia electrică va fi introdusă abia ulterior.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Informațiile transmise de Oliver Francois vorbesc despre un sistem de baterii modulare, astfel încât prețul de pornire să rămână accesibil, iar cei care vor mai multă autonomie să poat cumpăra baterii mai mari. Versiunea de bază are baterii pentru o autonomie de 100 km, însă pachetele se pot upgrada până la 500 km, contra cost, inclusiv după achiziția inițială a mașinii.
Până la lansarea noii Panda, Fiat Chrysler pregătește mai întâi noua generație a lui 500 electric, care ar trebui să fie lansată anul viitor.
Portofoliul Fiat în Europa a suferit foarte mult în ultimul deceniu, fiind înregistrate tot mai puține lansări de modele noi, vânzările bazându-se pe familia 500 - Panda, modelele învechite și cu vânzări tot mai slabe fiind retrase din producție și de la vânzare.
CITEȘTE ȘI FOTO MINI lansează în România primul model electric al mărcii. Clienții pot rezerva mașina cu un avans de 1.500 de euroPotrivit CEO-ului mărcii italiene, Fiat se va concentra pe modele urbane și de familie, renunțând la mașini mari, premium sau sport.
„Toate modelele vor avea între 3,5 și 4,5 metri. Aici va juca Fiat”, a mai spus Francois. Marea problemă, însă, este dată de faptul că aceste modele mici, cu vânzări destul de bune în Europa, au o marjă de profit mică.