Automobilele de lux și SUV-urile electrice au o probabilitate mai mare cu 40% de a provoca accidente decât echivalentele lor cu motoare standard, posibil pentru că șoferii încă se obișnuiesc cu accelerația mai rapidă a acestora, potrivit asigurătorului francez AXA, transmite Reuters.
Datele, bazate pe tendințele inițiale ale solicitărilor de despăgubire, care nu sunt semnificative din punct de vedere statiatică, mai sugerează că automobilele electrice mici și micro au o probabilitate mai scăzute să provoace accidente decât automobilele omoloage cu combustie, a arătat AXA la un test de coliziune efectuat joi, scrie News.ro.
AXA efectuează în mod regulat teste de coliziune pentru vehicule. În acest an, testelele care au avut loc pe un aeroport dezafectat s-au concentrat pe automobile electrice.
Pe ansamblu, ratele de accidente ale vehiculelor electrice sunt similare cu cele ale automobilelor obișnuite, potrivit datelor citate de Bettina Zahnd, director pentru cercetări în domeniul accidentelor și prevenire la AXA Switzerland.
”Am văzut că în cazul claselor de automobile mici și micro sunt ceva mai puține accidente provocate de automobile electrice. Dacă ne uităm la automobile de lux și SUV-uri, vedem cu 40% mai mutle accidente cu vehicule electrice. Desigur că ne-am gândit la cauze, iar accelerația este în mod cert un subiect”, a spus Zahnd.
Automobilele electrice accelerează nu doar mai rapid, ci și la fel de puternic indiferent de rotația pe minut, ceea ce înseamnă că șoferii ar putea conduce cu o viteză mai mare decât au intenționat.
Jumătate dintre șoferii de automobile electrice incluși în studiul realizat de AXA în acest an au fost nevoiți să își ajusteze modul de a conduce pentru a reflecta noile caracteristici de accelerare și frânare.
”Accelerația maximă este disponibilă imediat, în timp ce există un decalaj în cazul motoarelor cu combustie internă pentru a ajunge la accelerația maximă”, a spus Zahnd.
Vânzările de automobile electrice sunt în creștere odată cu îmbunătățirea infrastructurii de încărcare și scăderea prețurilor.
Vehiculele electrice au reprezentat anul trecut sub 1% din mașinile aflate în circulație în Elveția și Germania, dar au reprezentat 1,8% din vânzările de mașini noi, respectiv 6,6% încluzând automobile hibride, potrivit AXA.
Accidentele cu mașini electrice sunt la fel de periculoase pentru pasageri ca cele cu vehicule standard. Mașinile sunt supuse acelorași teste și au aceleași dotări pasive de siguranță, precum airbaguri și centuri de siguranță.
Un alt studiu al AXA a arătat că majoritatea oamenilor nu știu cum să reacționeze dacă ajung la locul unui accident în care este implicat un vehicul electric.
În timp ce majoritatea factorilor sunt la fel – asigurarea zonei, alertarea echipelor de salvare și acordarea primului ajutor – cei care intervin trebuie să încerce să verifice că motorul este oprit. Acest lucru este important în mod special pentru că, spre deosebire de motorul cu combustie, motorul electric nu face zgomot.
În accidentele grave, motoarele electrice de mare putere se opresc automat, dar bateriile deteriorate pot lua foc și la 48 de ore de la un accident, potrivit AXA.