Renault nu ia în calcul existența simultană a celor două mărci, Dacia și Lada, pe aceleași piețe. Denis Le Vot, noul CEO al Dacia & Lada, a confirmat acest lucru într-o discuție cu jurnaliști români, după lansarea planului Renaulution.
Dacia intră într-o perioadă de transformări, odată cu reorganizarea afacerii companiei-mamă, Renault Group, care ar putea să producă schimbări esențiale ale imaginii mărcii, dar și ale prețurilor mașinilor sale.
Ce se schimbă la Dacia:
Primele schimbări evidente sunt logo-ul mărcii, care va fi utilizat pe următoarele modele. Nu este încă foarte clar dacă asta se va întâmpla chiar de la modelul Spring, care a fost deja lansat și care în luna martie va începe comenzile și primele livrări pentru companiile de car-sharing și rent-a-car. A doua schimbare la fel de rapidă este desprinderea activităților Dacia de cele ale Renault.
„Este pentru prima dată când Dacia are persoane dedicate pentru marketing sau alte activități. V-ați obișnuit să existe oameni care să se ocupe și de Renault, și de Dacia. Acest lucru se va schimba”, a spus Denis Le Vot. Schimbarea se va reflecta, cel mai posibil, și la nivelul organizării business-ului în România, unde avem un Country Head, Mihai Bordeanu, și un șef al regiunii industriale Dacia & Lada, Christophe Dridi, care va coordona toate uzinele acestei unități de business.
CITEȘTE ȘI Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi onlineA treia schimbare este cea de poziționare pe piețe. Aceasta se va produce însă mai lent. „Ar putea dura cel puțin o generație”, a spus Le Vot, precizând că Renault vrea să urce pe piață către prețuri mai mari, unde marja de profit este mai bună. Asta înseamnă că Dacia va trebui să ocupe rapid spațiul lăsat liber de Renault pe segmentele entry-level.
CITEȘTE ȘI Wellbeing în pandemie – Cum a derulat Auchan Romania un program de mental wellbeing cu WellingtonDouă exemple sunt definitorii: Turcia și America Latină. În primul caz, Renault vinde sub marcă proprie Logan (cu numele Symbol) și sub marca Dacia restul gamei fabricate la Mioveni. Intenția este ca acest lucru să se schimbe, dar în niciun caz nu se va întâmpla rapid. Noul șef al Dacia nu a fost clar însă dacă pe piețe pe care Dacia nu este prezentă acest lucru s-ar putea petrece în același mod.
În ceea ce privește posibila competiție cu Lada, acest lucru nu va fi posibil pentru simplul motiv că cele două mărci nu se vor întâlni. Răspunzând întrebărilor pe această temă, Denis Le Vot a glumit: „Ne pregătim să relansăm Lada în România. Apoi a subliniat că a fost o glumă, explicând modul în care cele două mărci ale aceleiași unități de business vor funcționa: „Dacia reprezintă opțiunea pentru Europa de Vest, iar Lada este opțiunea pentru Rusia”. Cele două mărci vor avea modele care se vor înrudi, iar Lada va trece printr-o amplă transformare, deoarece folosește în prezent mai multe platoforme, începând cu vechiul model Niva, creat în 1975, și terminând cu platforma recentă M0, preluată de la Dacia.
La rândul său, Lada va lansa trei modele noi în următorii cinci ani, între care ultimul va fi o nouă generație a cunoscutului SUV Niva. Un concept care anticipează acest nou model a fost prezentat în același eveniment al Renault, generând comparații între designul celor două concepte, cel al Dacia și cel al Lada.
Potrivit planului Renaulution, cele două branduri vor avea o singură platformă, CMF-B, care astăzi se regăsește doar pe Sandero/Logan și care va fi introdusă pe toate modelele mărcii. Acest lucru se va întâmpla însă în câțiva ani: la viitorul înlocuitor al lui Lodgy, la a treia generație Duster și la viitorul SUV compact, botezat pentru moment Bigster. Despre acest nume, șeful Dacia a spus doar că este un nume pentru concept și nu este un nume definitiv pentru modelul de serie.
CITEȘTE ȘI FOTO Surpriză Renault: Dacia Bigster, viitorul SUV compact al mărcii, prezentat sub forma unui concept. Un nou logo al mărciiÎn cadrul planului de transformare a Renault Group, intitulat Renaulution, Dacia a prezentat primul său concept-car din ultimul deceniu și al treilea din istorie. Dacia Bigster Concept aduce o schimbare radicală a designului Dacia și anticipează un model de serie, un SUV compact, care va fi lansat abia peste circa patru ani.
Până atunci, însă, Dacia mai pregătește, potrivit informațiilor neoficiale, un nou model cu dimensiuni apropiate de clasa compactă, circa 4,5 metri, un înlocuitor pentru Lodgy, sub o caroserie crossover, cu 7 locuri. Șefii Dacia au refuzat să confirme acest model, deocamdată, dar au spus că „vrem să fie car of the year pe toate segmentele, nu doar pe segmetul B, unde Sandero a câștigat acest titlu”, după cum a declarat Denis Le Vot.
„Suntem interesați în continuare să oerim mașini mai spațioase, cu 7 locuri”, a mai spus el, referindu-se evident la segmentul MPV din care va face parte noul crossover.