Șeful Renault Group și-a prezentat planul de reorganizare și restructurare a companiei Renault SA, care deține și marca Dacia. Esența acestei reorganizări este redată de expresia „valoare în loc de volum”, care sintetizează practic toate măsurile pe care Luca de Meo intenționează să le ia în anii următori.
Pregătirea planului a fost prezentată anterior de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia va fi în mijlocul planului de reorganizare a Renault Group, marca românească urmând să fie alăturată în acest demers mărcii rusești Lada. Cele două vor forma o singură unitate de business, care va fi o continuare firească a diviziei Global Acces a companiei.
CEO-ul a prezentat și noul model SUV Dacia, care poate fi văzut AICI
„Un nou joc cere o nouă organizare”, a spus Luca de Meo în prezentarea sa. Țintele principale ale șefului companiei franceze sunt de reducere a costurilor, la un nivel mai mare decât fusese anunțat anterior, pentru creșterea profitabilității. Pentru a-și atinge țintele, De Meo propune trei faze diferite ale strategiei sale, care vor funcționa în paralel: Resurecția, Renovarea și Revoluția. În cadrul acestora, planurile pentru Dacia prevăd „a touch of coolness”, adică o creștere a atractivitiății mărcii, fără a-și pierde avantajele de preț, despre care De Meo a spus că sunt cu peste 10% peste cele ale competiției. În paralel, Lada va rămâne marca robustă și solidă, astfel că cele două se vor diferenția mai bine.
CITEȘTE ȘI Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi onlinePrincipala direcție de reducere a costurilor la cele două mărci vine din reducerea numărului de platforme de la 4 la 1, reducerea de modele de la 18 la 11 și o creștere a productivității în fabrici de la 0,3 milioane de unități pe platformă, la 1,1 milioane. O schimbare majoră este intrarea în segmentul C cu modele pentru ambele mărci, Dacia și Lada. Această decizie confirmă dorința lui De Meo de a obține profituri mai mari din acest segment. Potrivit planului, Dacia și Lada vor avea 7 noi modele până în 2025, dintre care 2 în segmentul C. De asemenea, se vorbește despre „Relansarea unor modele emblematice” și despre adoptarea motoarelor E-Tech, în cazul Dacia.
Cele trei faze ale reorganizării Renault sunt următoarele:
- Faza “Redresare” care se va întinde până în 2023, se va concentra pe redresarea marjei și generării de lichidități
- Faza « Renovare » care se va întinde până în 2025, va cuprinde reînnoirea și îmbogățirea gamelor, contribuind astfel la rentabilitatea mărcilor.
- Faza « Revoluție », care va demara în 2025, va trece de la modelul economic al Grupului către tehnologie, energie și mobilitate, făcând din Grupul Renault un precursor în lanțul valoric al noilor mobilități.
CITEȘTE ȘI Wellbeing în pandemie – Cum a derulat Auchan Romania un program de mental wellbeing cu WellingtonAcestea au ca scop „restaurarea competitivității Grupului Renault”, prin reducerea costurilor fixe și ameliorarea costurilor variabile, utilizarea atuurilor industriale ale grupului, accelerarea serviciilor de mobilitate, energie și date, îmbunătățirea rentabilității prin cele patru noi unități de business. „Mărcile, din plin responsabile, gestioneaza rentabilitatea lor”, se arată în planul lui De Meo, care subliniază astfel viitorul mărcii Dacia, care va fi pe deplin responsabilă de rentabilitatea sa.
Din punct de vedere financiar, Renault Group vizează să atingă 3% marjă operațională, aproximativ 3 miliarde de euro free cash flow operațional pe ramură Auto cumulat (2021 – 2023) și să reducă investițiile și cheltuielile R&D la 8% din cifra de afaceri.
Până în 2025, Renault își propune să atingă o marjă operațională de cel putin 5%, aproximativ 6 miliarde de euro cash – flow operațional pe ramură Auto cumulat (2021 – 2025) și un profit de exploatare automată (ROCE3) în creștere de cel putin 15 puncte, față de 2019.
„Planul Renaulution consistă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am stabilit baze solide și sănătoase pentru perfomanțele noastre. Am raționalizat operațiunile, începând cu ingineria, ajustând, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic. Această eficacitate crescută va alimenta viitoarea noastră gamă de produse : tehnologice, electrificate și competitive. Va alimenta totodată, forța mărcilor noastre, fiecare cu propriile ei teritorii clare și diferențiate; responsabile de rentabilitatea lor și de satisfacția clientilor. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie. Vom reuși progresiv, folosindu-ne de atu-urile acestei mari companii, de competențele și angajamentul angajatilor săi. Renaulution este un plan strategic pe care îl vom derula și realiza într-un singur mod : împreună”, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide RomâniaÎn ceea ce privește modelele, planul Renaulution include o restrângere a platformelor de la 6 la 3 (cu 80% volume ale Grupului pe trei platforme ale Alianței) și a motorizărilor (de la 8 la 4 familii). Compania spune că toate modelele care vor fi lansate pe platformele existente vor fi lansate pe piață în cel puțin 3 ani.
De asemenea, capacitatea industrială se va reduce de la 4 milioane de unități în 2019, la 3,1 milioane de unități în 2025.
Planul prevede și „orientarea prezenței internaționale a Grupului către piete cu marje puternice”, aici fiind citată și România, pe lângă America latină, India, Coreea, Spania, Maroc, și Turcia. Piața din Rusia, unde Renault are o cotă de piață foarte mare, este vizată pentru obținerea de sinergii.
Reducerea costurilor fixe, planul inițial care viza 2022, prevede creșterea țintei de reducere și extinderea până în 2023. Suma inițială de 2,5 miliarde de euro a crescut la 3 miliarde de euro până în 2025. Raportat la vehicul, planul prevede o reducere de 600 de euro per vehicul. De asemenea, costurile cu investiții și R&D se reduc cu aproximativ 10% din cifra de afaceri.
Ca urmare, planul lui Luca de Meo anticipează o reducere a pragului de rentabilitate (break even point) cu 30%, până în 2023.
CITEȘTE ȘI Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențialăPlanurile pentru marca Renault, principala unitate de business, menționează „modernitatea și inovația în industria auto”. De asemenea, se vorbește despre „o ofensivă în segmentul C”.
Renault dorește să fie „lider în electrificare”, să dezvolte motoare pe hidrogen, să atingă ținta de lansări electrice, la jumătate din lansările din Europa, și să însumeze un mix de 35% de vehicule hibrid.
Businessul Alpine ca include nu doar marca premium a grupului, Alpine Cars, ci și Renault Sport Cars și Renault Sport Racing într-o nouă entitate cu autonomie deplină. Planul prevede ca Alpine să fie o marcă 100% electrică, dar și „dezvoltarea unui model sport electric de nouă generație împreună cu Lotus”.