Volkswagen Group, în pericol să piardă titlul de cel mai mare constructor auto global, în fața Toyota

Volkswagen Group, în pericol să piardă titlul de cel mai mare constructor auto global, în fața Toyota
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 ian 2021

Volkswagen Group a anunțat rezultatele pentru anul 2020, în care vânzările au fost afectate de pandemia de coronavirus. Cel mai mare constructor de automobile din lume a coborât sub pragul de 10 milioane de vehicule produse, după o scădere de 15%.

Mărcile din cadrul VW Group au vândut 9,3 milioane de automobile în 2020, într-un an puternic afectat atât de pandemia de coronavirus, cât și de schimbările legislative privind emisiile, cu impact pe piața din Europa. Deocamdată, rivalii de la Toyota încă nu au anunțat cifrele de vânzări pe 2020, dar este posibil ca grupul german să-și piardă poziția de lider global, din cauza scăderii vânzărilor cu 15,2%.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2019, VW a raportat 10,9 milioane de unități, în timp ce japonezii anunțaseră 10,7 milioane de vehicule vândute. La finalul lunii noiembrie, Toyota avea deja 8,5 milioane de unități vândute, iar ritmul lunar al japonezilor s-a situat în ultimele luni la aproximativ 900.000 de vehicule. Astfel, în 2020 s-ar putea schimba ierarhia între primele două companii auto la nivel global, la o diferență de câteva mii de vehicule.

Potrivit datelor VW Group, volumul înregistrat în decembrie s-a situat la aproape 1 milion de unități (997.600, -3,2% față de decembrie 2019). Ultimul trimestru a fost încheiat de asemenea în scădere, cu aproape -6% mai puține vehicule vândute. Chiar și așa, Volkswagen AG a reușit să-și îmbunătățească cota de piață la nivel global, printr-o scădere mai mică decât media pieței.

În aceste condiții, compania anunță că, deși vânzările au scăzut, a înregistrat un avans puternic pe segmentul electric, cu 231.600 automobile propulsate exclusiv electric, de trei ori mai multe decât în 2019. Pe lângă acestea, alte 190.500 de automobile plug-in hibrid au fost livrate clienților, aproape dublu față de anul anterior.

ULTIMA ORĂ Datele finale ale unui an de pandemie - Producția de autoturisme din România a pierdut în 2020 doar 10 procente, după o scădere Dacia de -25% și o creștere Ford de +27% CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Datele finale ale unui an de pandemie - Producția de autoturisme din România a pierdut în 2020 doar 10 procente, după o scădere Dacia de -25% și o creștere Ford de +27%

„Pandemia Covid-19 a făcut din 2020 un an extrem de provocator”, a declarat Christian Dahlheim, șeful vânzărilor grupului VW. „VW Group a performat bine în acest mediu și și-a întărit poziția pe piață. În mod particular suntem mulțumiți că am reușit să evoluăm în e-ofensiva noastră în pofida pandemiei”.

Cele mai vândute modele electrice ale grupului au fost Volkswagen ID.3, 56.500 unități, Audi e-tron,  47.300 unități, VW e-Golf, 41.300 unități, VW e-Up, 22.200 unități și Porsche Taycan, 20.000 unități.

Pe regiuni, cele mai mari vânzări au fost în China, unde au fost livrate 3,85 milioane de vehicule (-9%), și Europa, cu 3,6 milioane vehicule (-20,5%). În SUA, volumul vândut a fost de 574.800 unități (-12%), iar în America de Sud – 489.700 unități (-19,5%).

Mărcile cele mai performante în 2020, în cadrul grupului, au fost mărcile premium, Porsche, care a pierdut numai 3 procente (272.200 unități vândute), și Audi, cu un declin de 8,3% (1,7 milioane de vehicule), precum și cele trei mărci de lux, Bentley, Lamborghini și Bugatti, care au scăzut, împreună, doar 3 procente, cu un volum de 18.700 unități. Restul mărcilor au depășit 15 procente, începând cu VW, care a cumulat 5,3 milioane de unități, până la SEAT, pierdere de 25 de procente (427.000 unități) și Scania, pierdere de 27,5%, cu 72.100 unități vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
vanzari volkswagen
cel mai mare constructor auto
toyota
rezultate vw