Primul automobil electric al mărcii Dacia, lansat în urmă cu aproape patru ani, devenit unul dintre cele mai populare autovehicule cu baterie din Europa, va primi un facelift în acest an, care îi va aduce o serie de îmbunătățiri estetice, mai ales la interior, dar și unele noutăți tehnice, ale bateriei.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a publicat prima imagine de tip teaser a noului Spring, un automobil dezvoltat din modelul cu combustie Kwid și care este, totodată, primul model care folosește platforma CMF-AEV a grupului Renault. Faceliftul va aduce, potrivit primelor informații neoficiale, modificări majore la interior, unde clienții vor beneficia de un confort mai ridicat în comparație cu ceea ce primesc în acest moment pe modelul Spring. Sunt prevăzute schimbări și la nivelul Media Nav, acolo unde lucrurile vor arăta complet diferit.
De asemenea, vom asista la o generalizare a versiunii de bază, Essential, pe toate piețele, o versiune care nu va mai beneficia de ecran multimedia, conform informațiilor Profit.ro, neconfirmate deocamdată oficial.
CITEȘTE ȘI Un avocat a obținut daune de peste 40.000 euro de la Wizz AirLa exterior, schimbările vor fi ceva mai discrete, deoarece Spring a trecut deja în urmă cu aproape doi ani printr-o actualizare, atunci când a primit noul logo și noile elemente specifice imaginii de marcă.
De altfel, silueta publicată de Dacia în prima fotografie teaser arată clar aceeași siluetă a lui Spring, cu unele modificări vizibile în zona barelor de protecție față – spate. Acestea ar putea conduce la o creștere ușoară a dimensiunilor acestui model.
În privința grupului motopropulsor, schimbările care s-au vehiculat până acum țin de o îmbunătățire a performanțelor bateriei, cu ajutorul software-ului care o guvernează, lucru care i-a adus un plus de câțiva kWh și, implicit, o creștere discretă a autonomiei. S-a mai discutat și despre posibilitatea lansării unei baterii mai mici, care să permită scăderea semnificativă a prețului acestui model, astfel încât să poată concura pe piețele europene cu noile modele care intră pe segmentul A la prețuri ce coboară spre 20.000 de euro și, în curând, chiar sub acest nivel. În plus, cu o versiune foarte ieftină, Dacia Spring va putea compensa pierderea subvenției pe piața din Franța sau din Germania, dar și pierderea a 50% din subvenția din România. Vor fi menținute cele două versiune de putere, 45 și 65 CP, care permit autonomii decente cu actuala baterie de pe Spring.
Alte modificări tehnice majore nu sunt așteptate, având în vedere că proiectul Spring a fost dezvoltat în China, cu ajutorul partenerilor chinezi de la Dongfeng, care produc acest model și sub propriile mărci. Mai mult, eventuale investiții majore în acest model nu mai au sens, în condițiile în care în 2026 ar trebui să fie lansată a doua generație, care se află deja în curs de dezvoltare de aproximativ doi ani.
Noul Spring urmează să fie prezentat în foarte scurt timp, nefiind exclusă o premieră la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde ar putea sta lângă noul Duster.