Mercedes - Benz a prezentat la Beijing conceptul exclusivist Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, care anticipează producția unui SUV de lux, care să concureze modelul Bentley Bentayga și viitorul Rolls Royce Cullinan.
Daimler nu vrea să piardă prea mult din clienții de lux și se înscrie în curentul SUV-urilor și cu sub-brandul de lux Maybach, la care a renunțat, ca marcă de sine stătătoare, în 2013.
Conceptul Marcedes-Maybach are ca principal scop atragerea clienților chinezi cu o caroserie mai puțin obișnuită, un amestec de limuzină și SUV, care, potrivit designerului șef Gorden Wagener, va fi un SUV în trei volume. Silueta de sedan a fost inpirată, după cum au spus cei de la Mercedes, din culturile vestice și estice, mizând pe apetența chinezilor pentru limuzine și SUV-uri.
Conceptul are 5,26 metri lungime, 2,11 metri lățime și o înălțime de 1,76 metri, valori care fac din această mașină una dintre cele mai generoase.
Interiorul este construit cu o arhitectură care se orientează către locurile din spate, fiind utilizate materiale speciale, precum lemnul de abanos. Și pentru că a fost prezentat la Beijing, pe lângă pielea nappa și detaliile aurii, pasagerii au la dispoziție o tavă de lemn cu un set de ceai din cel mai fin porțelan.
Partea de tehnologie este orientată spere conectivitate, fiind gândită să anticipeze mai mult decât să ofere un acces clasic. De exemplu, sistemul de navigație își ajustează traseul în funcție de calendarul proprietarului, iar playerul de muzică schimbă stilurile în funcție de starea acestuia.
Propulsia este una de tip electrică, cu o autonomie de 322 km, bazată pe o baterie de 80 kW și patru motoare.
Mercedes-Maybach este tot ce a mai rămas din fosta marcă de lux Maybach, sub-brandul fiind folosit pentru versiunile de lux ale modelelor S Class de la Mercedes-Benz.