Planul „Renaulution” de restructurare și reorganizare a companiei franceze Renault, anunțat de noul CEO Luca de Meo, urmărește transformarea fiecăreia dintre mărcile grupului în centre de business. Marca centrală, Renault, urmează să devină „mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată”. Conceptul Renault 5 reînvie un automobil clasic și punctează dorința mărcii de a păstra poziția de lider în segmentul mașinilor de oraș, electrice.
Luca de Meo a prezentat, în cadrul unui eveniment de amploare, viziunea sa asupra viitorului grupului Renault. Restructurarea businessului este esențială pentru revenirea companiei pe profit. Dincolo însă de cifre, noul șef al Renault are propria viziune asupra automobilelor Renault. Intenția lui de Meo este una clară: dorește să obțină plus valoare de la mașinile mărcii Renault, pentru a genera profit. Dorește să poziționeze mașinile Renault în partea superioară a pieței de automobile, pentru a le putea aplica prețuri mai mari. Dorește să lanseze noi modele în segmentele care permit astfel de prețuri. Însă dorește să-și maximizeze și investițiile de până acum în propulsia electrică, pe un segment pe care Renault a reușit să obțină un statut de lider.
„Nouvelle Vague” este sintagma prin care Luca de Meo și-a definit viziunea asupra viitorului mărcii Renault. Expresia se leagă de cultura franceză și încearcă să facă apel la emoție în rândul clienților săi potențiali. Planul Renaulution vorbește despre „un aer de modernitate” pe care Renault vrea să îl aducă pieței de automobile din Europa. În același timp, proiectul francezilor spune că Renault va deveni „o marcă axată pe tehnologie, servicii și energie curată”.
CITEȘTE ȘI Ce este un Marketplace și cum poți să vinzi onlineCe înseamnă asta mai concret: până în 2025, Renault va lansa 14 modele noi în gamă, din care 7 vor fi 100% electrice, iar 7 vor fi în segmentele superioare, C și D, care vor avea măcar o versiune electrică sau hibridă. Și cum niciun eveniment auto al unei mărci nu devine important fără o premieră mondială, Renault și-a prezentat prima propunere pentru piața electrică din „noul val”: Renault 5 Prototype, o reintepretare a celebrului Renault 5 care a făcut carieră nu doar în Franța, unde a ajuns cel mai vândut automobil al tuturor timpurilor, ci și în multe alte țări. Renault a abandonat denumirea în anii 80, când a preferat să treacă la modele botezate cu nume, nu cu cifre, locul lui Renault 5 fiind luat atunci de Clio.
Acum, Luca de Meo încearcă să exploateze la maximum nostalgiile francezilor, cu numele Renault 5, așa cum a făcut-o cu Fiat 500 în Italia. Propunerea Renault este un automobil electric 100%, care, teoretic, se suprapune peste ceea ce este Renault ZOE, cel mai vândut model electric din Europa. Designul său și utilizarea unor detalii emoționale, precum drapelul francez”, sunt cheia cu care de Meo vrea să descuie portofelele francezilor.
CITEȘTE ȘI FOTO Surpriză Renault: Dacia Bigster, viitorul SUV compact al mărcii, prezentat sub forma unui concept. Un nou logo al mărcii„Ca marcă, ne cunoaștem sufletul, iar puterea noastră stă în originile noastre. Noul R5 Prototype este emblematic pentru ceea ce reprezintă noua generație: este puternic conectat la istoria sa și, totuși, este viitorul, făcând mașinile electrice accesibile tuturor” a spus Luca de Meo, CEO Groupe Renault, despre noul concept.
Și designerul Gilles Vidal, adus special pentru a regândi liniile Renault, explică același lucru: „Designul Renault 5 Prototype se bazează pe modelul emblematic din patrimoniul nostru, R5. Acest prototip întruchipează pur și simplu modernitatea, un vehicul relevant pentru timpul său: urban, electric, fermecător”.
Revenind la viitorul mărcii, planul „Renaulution” spune că accentul se va pune pe tehnologie, pe ecosistemul „Software République”, pe inteligență artificială și securitate cibernetică. De asemenea, serviciile de conectivitate și relația cu Google sunt edificatoare pentru intențiile mărcii franceze. În 2022, peste doar un an, Renault va introduce My Link, un nou sistem de infotainment cu Google Built-in. Renault va fi astfel primul producător de automobile care va aduce serviciile Google pe piața vehiculelor de volum.