Marca Citroen începe să concureze tot mai mult pe segmentul de automobile cu prețuri reduse, acolo unde Dacia este deocamdată fără rival. Brandul francez și-a lansat primul model electric low-cost, denumit eC3, pe piața din India.
Citroen a prezentat modelul e-C3, un automobil care arată precum C3 din Europa, dar este dezvoltat pe o versiune simplificată a platformei CMP, similar cu modelul care se vinde deja pe piața din India. De altfel, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares a anunțat deja că țintește India ca loc de producție pentru viitoare mașini electrice, astfel încât să poată reduce costurile de producție.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noul automobil electric al Citroen este echipat cu o baterie de 29,2 kWh, cu 1,8 kWh mai mult decât bateria de pe Spring, și cu un motor electric de 57 CP, o valoare situată între micul motor de pe Spring (45 CP) și noua motorizare lansată de Dacia (65 CP). Viteza maximă a lui eC3 este limitată la o valoare foarte mică, 107 km/h, astfel încât mașina să poată beneficia de o autonomie ceva mai mare, 320 km (valoare comunicată de constructor) estimată la 200 – 250 km, în regim WLTP.
La exterior, noul model are elemente de design specifice crossoverelor, similar lui Spring, iar la interior este echipat cu un display de 10,2 inci și are conectivitate Apple Car Play/Android Auto.
În acest moment nu există informații despre intenția Citroen de a aduce acest model pe piața din Europa, însă este foarte probabil să dezvolte o versiune care să respecte normele UE de siguranță pentru a încerca să atace segmentul Dacia Spring. Pe piața locală, în India, noul eC3 țintește clienții Tatat Tiago EV, un model cu versiuni de baterie între 19,2 și 24 kWh și cu o autonomie de până la 315 km, care costă aproximativ 9.500 de euro.
Citroen nu a anunțat încă prețul noului model, dar presa din India îl estimează la 10.200 de euro.