Multă lume își amintește de SUV-urile cu care Great Wall Motors (GWM) a intrat pe piața din România, în urmă cu aproape 20 de ani, folosind brandul Haval și motoare japoneze. Între timp, marca a crescut și mai mult, inclusiv pe plan internațional, și nu a abandonat motorizările cu combustie, în pofida trendului de electrificare. Unul dintre cele mai noi modele ale mărcii, lansat cu propulsie PHEV, va primi acum și motor diesel, inclusiv pentru export, relevă datele analizate de Profit.ro.
Unul dintre cele mai impresionante modele ale chinezilor de la Great Wall Motors, Tank 400, va deveni concurent cu cele mai puternice SUV-uri off-road din lume echipate cu motoare diesel. Compania a anunțat lansarea versiunii cu motor termic care va primi un propulsor E24D de 2.4 litri turbodiesel, cu o putere maximă de 137 kW, adică 186 CP, cu un cuplu specific dieselului. Mașina este destinată tuturor piețelor unde cererea de astfel de mașini, cu capacități pronunțate de off-road, este în continuare mare.
Tank 400, în versiunea hibrid plug-in, un model produs de subbrandul dedicat SUV-urilor off-road, sub sloganul „Tandrețe pentru bărbați puternici”, are o lungime de aproape 5 metri (4,98 m), cu o lățime de 1,96 metri și o înălțime de 1,90 metri, cu un ampatament de 2,85 metri.
CITEȘTE ȘI FOTO - BYD lansează hibridul cu încărcare la priză cu autonomie de 2.000 kmPentru versiunea diesel va fi doar o mică modificare a înălțimii, cu 5 mm, însă va beneficia de o reducere substanțială a greutății, de la 2,77 tone, la 2,45 tone. Mașina va oferi un unghi de atac de 33 grade și un unghi de degajare de până la 33 grade, o capacitate de remorcare de 750 kg pentru remorcă simplă și de 2,5 tone pentru remorcă cu sistem de frânare.
Tank 400 Hi4-T, versiunea hibrid a fost lansată pe piață în 2023, chiar dacă debutul public a fost făcut încă din 2021. Principalele piețe anunțate de chinezi vor fi Australia și Orientul Mijlociu, regiuni în care această categorie de automobile rămâne printre cele mai populare.
În Europa, GWM nu a adus încă brandul Tank, ci s-a axat doar pe SUV-urile PHEV ale subbrandului WEY, precum și pe mașinile sub marca ORA, mini-ul ORA 3 și fastback-ul ORA 7.