Chinezii nu se mulțumesc să se lupte cu europenii doar cu mașinile accesibile. Cea mai mare companie de automobile electrice din China, BYD, investește masiv în mașini de top. Dovadă este cel mai nou model, Yangwang U9, complet electric și cu performanțe comparabile cu Porsche Taycan.
BYD începe în acest moment livrările noului supercar Yangwang U9, simultan cu încheierea perioadei de fine tuning, înainte de startul producției. Mașina a fost testată timp de șase luni pe celebrul circuit Nurburgring, iar rezultatele îi mulțumesc pe inginerii chinezi.
După cum anunță compania, au fost urmărite 150 de specificații tehnice pe parcursul testelor în peste 70 de viraje și peste 30 de secțiuni dificile ale circuitului. Finalul testelor a coincis cu startul producției de serie, ceea ce înseamnă că primii clienți sunt foarte aproape de primirea mașinii comandate.
BYD U9 are câteva trăsături speciale, începând cu monococa de fibră de carbon, produsă în condiții speciale, controlate, care să ofere o precizie ridicată în fabricație. Lipirea caroseriei se face cu o tehnologie avansată, dezvoltată de BYD pe parcursul a zece ani.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru construcția unui nou nod rutierMașina este complet electrică, folosește platforma e4, cu arhitectură pe 800 volți, și dispune de o suspensie motorizată electric. Accelerația oferită de motorul de 960 kW (1287 CP) este de numai 2,36 secunde de la 0 la 100 km/h, cuplul maxim atingând valoarea de 1.680 Nm.
Viteza maximă atinsă a fost de 309,19 km/h, atinsă pe circuitul din Shanghai, pe care mașina a realizat un timp de 2 minute și 17 secunde, un timp mai bun decât cel obținut de un BMW M5 și de un Porsche Panamera Turbo.
Surprinzător pentru obiceiurile industriei, U9 este echipată cu o baterie LFP, de 80 kWh, considerată de specialiști mai accesibilă, dar cu performanțe mai reduse. Caracteristicile pentru care această baterie a fost preferată de companie țin însă de dimensiuni, fiind mult mai compactă, însă și cifrele privind încărcarea sunt relevante: încărcarea se poate face până la 500 kW, în dor 10 minute (30 – 80%) iar autonomia ajunge la 465 km. Chargerul permite încărcarea simultană pe două prize.
CITEȘTE ȘI VIDEO Renault are probleme cu motorul 1.6 Hibrid, regăsit și pe Jogger și Duster. Dacia se confruntă deja cu primele erori reclamate de români pe cele două modeleYangwang U9 nu este deloc o mașină mică, pentru că are aproape 5 metri lungime, cu 2 metri lățime și numai 1,29 metri înălțime. Printre tehnologiile cu care se laudă modelul U9 sunt atât cele de asistență, cât și inovativele suspensii, care permit inclusiv ridicarea pe trei roți sau întoarcerea în loc, precum tancul.
Prețul unui automobil Yangwang U9 este de 232.000 de dolari, mai mult decât dublu față de un Porsche Taycan, dar are o putere mai mult decât dublă și o accelerație la jumătate.