Audi a prezentat, în cadrul conferinței de presă anuale, conceptul viitorului model de serie A6 Avant, sub forma unui autovehicul electric, din familia e-tron. Șeful Audi, Markus Duesmann a anunțat cu această ocazie care sunt următoarele noutăți ale mărcii, dar a prezentat și raportul pentru 2021, care include câteva performanțe de top: profit și flux de numerar record pentru companie.
Audi AG este în acest moment nu doar producătorul mașinilor mărcii cu același nume, ci o divizie completă, care a preluat toate mărcile premium ale grupului, cu excepția Porsche: Audi, Ducati, Lamborghini și Bentley.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul 2021 s-a încheiat cu rezultate foarte bune pentru Audi Group, iar unele sunt recorduri istorice. Cu 1,7 milioane de autoturisme, adică un nivel aproape similar cu cel din 2020, dar o creștere de 57,5% pentru vehiculele electrice, cu venituri mai mari cu 6,2%, mărcile din grupul premium al VW Group au generat un profit record de 5,5 miliarde de euro, cu o marjă de 10,4%, dar și un flux net de numerar de 7,8 miliarde euro.
Momentul este unul extrem de bun pentru această divizie a grupului VW, iar conferința anuală a fost perfectă pentru Markus Duesmann, CEO al Audi, să prezintă cel mai noi concept al mărcii Audi: A6 Avant e-tron concept. Acesta prefigurează ceea ce va fi modelul de serie A6, inclusiv cu varianta Avant, care iese complet din tiparele caroseriilor wagon și intră într-o sonă extrem de elegantă.
Prezentarea sub forma unui concept e-tron nu este întâmplătoare, deoarece modelul de serie va fi și electric, el urmând să fie construit pe noua platformă PPE, dezvoltată împreună cu cei de la Porsche. Parte din design s-a regăsit și pe conceptul prezentat anul trecut în Shanghai, dar evoluția către mașina de serie este evidentă și este de așteptat ca un procent foarte mare din acest concept să se regăsească pe viitorul A6. Conceptul are dimensiuni specifice clasei mari, cu aproape 5 metri lungime, în timp ce sistemul de propulsie este unul pe 800 de volți, cu o autonomie uriașă, de 700 km și o capacitate de încărcare de 270 kW. La o stație de încărcare rapidă, bateria de 100 kWh se încarcă în 10 minute cu suficientă energie pentru 300 km.
Markus Duesmann spune că planurile de lansare a 20 de modele în următorii patru ani nu s-au schimbat, în pofida crizelor repetate din ultimii ani. „Conceptul Audi A6 Avant e-tron încorporează dinamica și eleganța viitorului clasei de lux electrice de la Audi. Cu o producție a modelului de serie pregătită pentru o dată ulterioară, ne extindem portofoliul de modele electrice într-unul din segmentele noastre esențiale”. Duesmann mai spune că încărcarea mașinilor electrice trebuie să fie simplă precum alimentarea cu benzină și, ideal, și mai ușoară. În acest sens, marca Audi va lansa un proiect de stații pilot, de tip fast-charging, care ar trebui să schimbe modul în care se face încărcarea bateriilor.
CITEȘTE ȘI Sindicaliștii Ford Craiova: Suntem șocați de transferul fabricii către Ford OtosanDuesmann a mai precizat că planurile grupului de mărci premium pe care îl conduce prevăd sinergii de „sute de milioane” realizate de cele patru mărci, în următorii ani, prin dezvoltarea de proiecte împreună. De asemenea, pe piața din China, sunt pregătite de lansare trei modele A6 e-tron și Q6 e-tron, toate dezvoltate pe noua platformă PPE, în urma unei investiții de 2,6 miliarde de euro.
În cadrul conferinței, șefii Audi au confirmat încă o dată că, începând cu 2026, toate lansările de noi modele vor fi doar complet electrice.
Pentru 2022, previziunile celor de la Audi țintesc o creștere ușoară a livrărilor, până la 1,9 milioane vehicule, cu venituri între 62 și 65 milioarde euro și o marjă între 9 și 11%.