La scurt timp după debutul noii generații A5, care înlocuiește vechiul sedan A4, Audi a prezentat în premieră și versiunea electrică a acestuia, care se va numi A6 e-tron. Modelul preia noul sistem de denominare, care are numere fără soț pentru propulsia cu combustie și numere cu soț pentru cele electrice.
Noul Audi A6 e-tron este începând de astăzi prima limuzină electrică a mărcii din Ingolstadt și, în același timp, primul automobil electric din noua generație cu caroserie Avant (wagon). A6 va avea propulsie exclusiv electrică și nu va primi o caroserie tipică de sedan, în locul acestuia fiind introdusă caroseria Sportback.
„A6 e-tron este primul model Audi pur electric disponibil ca Sportback și Avant și va inspira entuziasm pentru mobilitatea electrică”, a transmis Gernot Dollner, CEO al mărcii.
Audi A6 e-tron este al doilea model electric dezvoltat de marca germană pe platforma PPE, după Q6 e-tron, aceeași pe care a fost construit și modelul Porsche Macan lansat în acest an. Limuzina introduce de asemenea, în premieră pentru marcă, conceptul de platformă plată (de tip skateboard), în care este inclusă bateria automobilului.
Audi a anunțat și primele prețuri pentru noul model exclusiv electric, cu 75.600 de euro pentru versiunea de intrare și 99.500 de euro pentru versiunea de top.
CITEȘTE ȘI FOTO După tramvaie, Timișoara cumpără de la turci și troleibuzeDesignul noului model este unul destul de clasic, fără inovații sau excese, având blocuri optice mai înguste decât noul A5, cu care se aseamănă însă destul de mult la aspectul general. Luminile din spate au aceeași arhitectură, care acoperă întreaga lățime a automobilului, având la bază tehnologi OLED, care permite inclusiv afișarea de mesaje scurte către alți participanți la trafic.
La interior, este evidențiat un afișaj panoramic, cu ecran curbat de tip OLED, care formează împreună cu restul comenzilor cockpitul virtual, format din instrumentarul de bord de 11,9 inchi și cel multimedia de 14,5 inchi, continuare pe partea dreaptă cu un al treilea ecran destinat pasagerului, cu o diagonală de 10,9 inchi.
Printre tehnologiile inovatoare se regăsesc și oglinzile virtuale, care au fost introduse de Audi și pe modelele anterioare e-tron. Acestea folosesc ecranele amplasate în interior, în zona stâlpilor A.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul vapor cu mașini electrice Leapmotor pentru EuropaMotorizările oferite au un nivel de performanță ridicat, potrivit cu nivelul de lux al mașinii, iar în spatele acestora se află una dintre cele mai mari baterii din industria auto, de 100 kWh, care asigură până la 756 km de autonomie, o valoare suficientă chiar și pentru cei mai pesimiști dintre șoferii care suferă de „range anxiety”.
Puterile disponibile încep de la 270 kW (360 CP) și merg până la 370 kW (500 CP), cu un boost până la 405 kW (540 CP), pentru S6, care are o accelerație de 3,9 secunde și o viteză maximă de 240 km/h, evident în detrimentul autonomiei, care scade până la 675 km (647 km pentru Avant). Cele două versiuni de putere vor beneficia și de tracțiune integrală încă de la lansare, iar Audi spune că pregătește și alte versiuni, ulterior lansării.
La fel ca Q6, noul A6 e-tron are o arhitectură pe 800 de volți, care permite încărcarea rapidă la puteri foarte mari, până la 270 kW, care asigură peste 300 km de autonomie în doar 10 minute de încărcare sau 80% din baterie în 21 de minute.
Noul Audi A6 va fi disponibil pentru comenzi începând din septembrie 2024, cu livrări, cel mai probabil, în 2025.
Audi mai are în plan o a treia lansare în această vară, SUV-ul Q5, care face parte tot din familia noului A5, acesta urmând să vină cu motorizări cu combustie, similar cu sedanul A5.