Audi a prezentat în premieră noul model RS e-tron GT Performance care reușește să suplinească, într-o oarecare măsură, celebrul R8, scos din producție în luna martie. Mașina este complet electrică și este descrisă de companie drept „cel mai puternic motor de serie” al mărcii.
Audi RS e-tron GT Performance este mașina cu care marca din Ingolstadt revine în segmentul supercar-urilor electrice, cu o caroserie coupe sport în patru uși și o putere care se apropie de pragul de 1.000 CP. Vorbim despre cea mai puternică versiune a unuia dintre primele automobile electrice ale Audi, e-tron GT, care a fost lansat în urmă cu circa trei ani și care astăzi primește cea mai performantă versiune a sa.
Cele două motoare electrice cu care este echipată mașina însumează o putere totală a sistemului de 925 CP, dar asta doar în vârful de putere obținut cu sistemul Launch Control. Separat, motorul care angrenează puntea față are 343 CP (252 KW), în timp ce motorul de pe spate ajunge la 564 CP (415 KW).
Ambele motoare sunt de tip sincron cu magneți permanenți, dar se caracterizează printr-o înfășurare de cupru în statoare cu densitate crescută. În plus, motorul de pe spate este mai compact și mai ușor. De asemenea, motorul de pe față are o electronică modificată, cu un invertor de impulsuri revizuit, care permite curenți de descărcare mai mari, până la 600 de amperi.
De asemenea, recuperarea energiei poate ajunge până la 400 kW. În rularea de tip „one pedal” mașina decelerează mai puternic și recuperează energie cu o decelerație de 4,5m/s2. „Acest lucru ne permite să creștem eficiența în timp ce răspundem la ceea ce își doresc clienții noștri. Când șoferul eliberează pedala de accelerație, mașina realizează o decelerare clar vizibilă, ceea ce face să conducă sportiv”, spune Jaan Mattes Reiling, manager de proiect tehnic pentru familia de modele Audi e-tron GT”.
Și la nivelul bateriei Audi a reușit să introducă noi inovații, cu o nouă chimie a celulei, care contribuie la creșterea performanțelor. Bateria are 105 kWh (97 kWh net), cu curenți de încărcare măriți la 400 amperi sau la 1.100 amperi cu Launch Control, care oferă o creștere a puterii de 70 kW, timp de 10 secunde. Încărcarea bateriei se face cu până la 320 kW, ceea ce înseamnă 18 minute de la 10 la 80%, la stațiile de mare putere.
CITEȘTE ȘI Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în orașPe lângă elementele dinamice, regăsite la nivelul suspensiei sau al anvelopelor, noul Audi RS e-tron GT Performance se distinge și printr-un design special, cu un acoperiș de carbon (opțional), ce poate fi însoțit de diferite elemente cu aspect de fibră de carbon. „Gran Turismo-ul nostru este ca o sculptură care poate fi abordată din toate părțile, așa că trebuie să aibă acest efect peste tot. În funcție de iluminare, pare agil uneori, discret și reținut în altele. Ceea ce pare o contradicție este echilibrul perfect între sportivitate și eleganță”, spune Christopher Kroner, unul dintre designerii Audi.
Noul model este disponibil pentru comenzi, prețul anunțat de Audi începând de la 160.500 de euro, pentru versiunea Performance, în timp ce RS e-tron GT standard costă 147.500 euro, iar S e-tron GT poate fi comandat cu 126.000 de euro.