Audi va lansa în acest an un prototip de stații de tip hub de încărcare a automobilelor electrice, ca răspuns la cererea tot mai mare de infrastructură, simultan cu creșterea vânzărilor de vehicule propulsate cu ajutorul bateriilor.
Audi dezvoltă și va deschide chiar în acest an un concept propriu de stație de încărcare, destinat clienților premium. Hub-ul, așa cum este denumit, în fapt o stație sau un fel de club de încărcare a mașinilor, va oferi un lounge și posibilitatea de rezervare, pentru un anumit interval de timp. Dacă proiectul se va dovedi unul de succes, va fi produs în serie și extins într-o rețea europeană.
Audi se află în fața unei ofensive de lansări electrice, anul acesta fiind primul în care mai mult de jumătate din modelele lansate pe piață sunt electrificate. Această avalanșă de lansări acutizează o problemă care îi ține pe mulți dintre clienți departe de acest tip de vehicule: precaritatea infrastructurii de încărcare a bateriei.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiAcesta este motivul pentru care Audi s-a gândit la aceste hub-uri de încărcare premium. Conceptul se apropie de aspectul unui mic showroom de lux, în care clienții au la dispoziție un lounge, în care pot avea o așteptare plăcută, atât timp cât încarcă mașina. Cu siguranță, Audi mizează pe monetizarea acestor servicii pe care le poate oferi clienților. Stații de mare putere, care să ofere viteze mari de încărcare, posibilitatea de rezervare a stației la o anumită oră, dar și diverse servicii și produse vândute, toate vor fi îmbrăcate elegant, într-o arhitectură specifică.
Audi spune că vrea să folosească baterii de mare putere pentru stoacarea energiei, create prin refolosirea de celule reciclate. Acestea urmează să formeze niște containere de energie, cu o capacitate de 2,45 Mwh, care să alimenteze șase stații de încărcare, a câte 300 kW. Ele pot fi reâncărcate peste noapte, dar să fie conectate și la un modul fotovoltaic, pe acoperiș.
Proiectul este perfect scalabil, dar este și flexibil și mobil, astfel că poate fi transportat oriunde, la nevoie.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster de serie va avea un design foarte apropiat de concept-car„Hub-ul de încărcare întrunește aspirațiile noastre pentru era electrică și subliniază angajamentul nostru pentru «Progres prin tehnologie». Un parc de încărcare de putere, flexibil, de acest tip nu cere mult de la rețeaua locală de energie și utilizează un concept sustenabil de baterii. Clienții noștri au beneficii în numeroase moduri: de la abilitatea de a face rezervări exclusive, o zonă de lounge și zonă de așteptare scurtă, până la încărcarea de mare putere. Acesta este în conformitate cu conceptul premium”, a declarat Oliver Hoffmann, membru în Consiliul de Adminitrație al Audi AG pentru dezvoltare tehnică.
Audi spune că oprirea la un hub de încărcare va dura doar cu puțin mai mult decât o pauză de cafea. Audi e-tron GT, de exemplu, are o capactiate maximă de încărcare de 270 kW. Asta îi permite să se încarce pentru 100 de km în 5 minute, iar încărcarea de la 5% la 80% din baterie se face aproximativ în 23 de minute, în condiții ideale. Pentru ca așteptarea să fie una premium, salonul amplasat la etaj va oferi o pauză „cu valoare adăugată”, unde vor fi disponibile snacks-uri, băuturi, produse non-food.
În acest moment, proictul se află în faza de cercetare a locurilor cele mai potrivite, dar și a discuțiilor cu posibil parteneri. În a doua jumătate a anului, primul hub va fi funcțional, devenind un proiect-pilot care să se asigure că există interes din partea clienților pentru un astfel de hub.
Ceea ce este cel mai important este faptul că Audi nu vrea să limiteze accesul în stație doar pentru propriii clienți, ci invită posesrorii oricăror vehicule electrice să utilizeze hub-urile de încărcare.