Daimler va crea două structuri independente de servicii financiare pentru cele două buziness-uri ce se vor desprinde în acest an, Car & Van și Truck.
Daimler AG pregătește pentru acest an despărțirea în două a activităților sale, în Daimler Truck și Mercedes-Benz (denumire ce va fi adoptată ulterior). Serviciile financiare și de mobilitate oferite de Daimler Mobility vor fi și ele separate, în aceste condiții, în două servicii independente, unul care să deservească afacerea principală, cu autoturisme și vehicule comerciale, cealaltă care să susțină viitoarea companie de camioane și autobuze. Daimler spune că până la finalul anului această separare va fi efectivă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Realinierea ne oferă nouă o mare oportunitate de a face serviciile Daimler Mobility și mai focusate și mai croite pentru nevoile specifice ale respectivilor clienți, astfel încât să putem face afacerea noastră și mai de succes”, a declarat Franz Reiner, CEO Daimler Mobility AG. „Vom transforma un furnizor de servicii financiare de succes în două servicii focusate, puternice și independente. Asta ne va permite să reacționăm la cerințele clienților în schimbare cu o mai mare agilitate, să lansăm produse inovative și mai repede și să promovăm loialitatea clienților și mai efectiv. În acest fel , Daimler Mobility va contribui și mai puternic la succesul de piață al celor două companii surori”.
Daimler Mobility este unul dintre furnizorii de top de servicii financiare, de management de flote și de soluții de mobilitate. Are circa 5 milioane de clienți în 39 de țări. Compania finanțează jumătate din vehiculele mărcilor Daimler. Noua companie care va prelua aceste servicii financiare pentru camioane se va numi Daimler Truck Financial Services. Aceasta ve deveni cea mai mare companie captivă care oferă servicii financiare și de mobilitate pentru camioane și autobuze. Compania va fi condusă de Stephan Unger, în prezent director financiar al Daimler Mobility. Circa 1.900 de angajați vor fi transferați la noua companie, care va fi prezentă pe 16 piețe din opt țări europene și din alte țări, inclusiv SUA, Canada, Brazilia, Japonia și altele. Odată funcțională va prelua contracte de 24 de miliarde de euro, după cum precizează Daimler.
În prezent, aproximativ un sfert din camioanele vândute de Daimler Trucks sunt finanțate de Daimler Mobility.
Daimler Mobility va fi în continuare condusă de Franz Reiner și va avea contracte de aproximativ 125 miliarde euro. Compania va rămâne legată de Mercedes-Benz și se va concentra pe finanțarea vânzărilor de autoturisme și LCV-uri.