Audi a publicat noi date privind primul SUV electric al mărcii, e-tron, care se află în continuare în teste cu versiunile de pre-serie ale acestuia. Lansarea oficială este așteptată pe 17 septembrie.
Audi e-tron se află pe ultima sută de metri înainte de lansarea oficială, din SUA, pe 17 septembrie. Cu aproximativ o lună înainte de debutul public, marca a anunțat noi date oficiale ale viitorului model, primul vehicul complet electric al mărcii.
Potrivit datelor publicate, ultimele teste au confirmat autonomia de peste 400 de km a bateriilor, în regim de testare WLTP, în condițiile în care mașina beneficiază de o baterie de 300 kW. Combinația baterii - motoare electrice este capabilă să genereze o accelerație de sub 6 secunde, de la 0 la 100 km/h, una care este specifică unui vehicul sport.
Cele mai recente teste efectuate de Audi au fost cele de la Pikes Peak, pe celebra șosea pe care sunt organizate cursele de viteză. Tot aici, mașina a dovedit că recuperarea de energie la coborâre are un randament foarte bun. Astfel, la fiecare kilometru de coborâre, bateria recuperează energie suficientă pentru a adăuga aproape un kilometru la autonomie. La testul de șoseaua de pe Pikes Peak, în lungime de 31 km, SUV-ul e-tron a recuperat energie suficientă pentru a putea parcurge aproape aceeași distanță în continuare.
Diferența de nivel, de aproximativ 1.900 metri, a făcut acest lucru posibil, astfel că, la un cuplu de încărcare de 300 Nm și 220 kW de energie electrică, s-a recuperat 70% din energia primită.
Această reușită este cea mai eficientă de până acum pentru un vehicul electric și este posibilă datorită celor două motoare electrice, care funcționează ca alternatoare, dar și sstemului de control electrohidraulic al frânei. Sunt utilizate trei moduri de recuperare, de la recuperarea manuală la rularea cu viteză constantă, automată, prin sistemul de asistență, și recuperarea la frânare, cu tranziție între frânare electrică și hidraulică. Până la un nivel de 0,3 g, e-tron recuperează energie la decelrerare fără frână, situație care acoperă, potrivit Audi, 90% din situații. Mecanismul oferă posibilitatea, în astfel de cazuri, să conduci mașina doar cu pedala de accelerație, prin apăsare sau ridicare.
Apăsarea frânei va fi necesară doar în cazurile în care este nevoie de o decelerare mai mare de 0,3 g. Și în această situație, sistemul va controla modul de frânare, prin recuperarea cât mai eficientă a energiei.
Audi e-tron va fi și un automobil performant din punct de vedere dinamic. Puterea motoarelor ajunge la 265kW, cuplul maxim va atinge 561 Nm, iar viteza maximă va urca până la 200 km/h, limitată electronic. Trecerea din modul D, în modul S, va activa modul boost, care va permite accesarea, pentru 8 secunde, a resurselor suplimentare, 300 kW și 664 Nm.