Marca Polestar, parte a Volvo Group, deținut de chinezii de la Geely, a anunțat prețurile pentru mai multe piețe europene ale modelului Polestar 2. Acesta va intra în producție în 2020 și ar putea începe livrările în luna iunie a anului viitor.
Clienții care doresc să-și cumpere o mașină electrică de ultimă generație vor avea la dispoziție viitorul Polestar 2, prezentat deja de marca premium electrică a Volvo Group, care ar trebui să poată ajunge la dealeri peste mai puțin de un an. Cei de la Polestar au publicat lista de prețuri pentru principalele piețe din Europa, cele care acordă o atenție deosebită mașinilor electrice.
Versiunea de bază a lui Polestar 2 va avea o serie de echipamente standard care au ca scop poziționarea mașinii în zona superioară a segmentului premium electric, inclusiv Pilot Package, similar Autopilot de la Tesla. Sistemul multimedia va fi echipat cu Android Automotive OS, sistemul de oeprare dezvoltat special de Google pentru mașini. În plus, mașina va avea o autonomie de 500 km, cu o beterie de 78 kWh, în timp ce motoarele sale electrice generează o putere de 402 CP (300 kW). Polestar 2 va avea tracțiune integrală.
CEO-ul Thomas Ingenlath a declarat că „există mașini electrice mai ieftine, dar ele nu oferă aceeași experiență premium. Nu am nimic împotriva mașinilor care costă între 30.000 - 50.000 de euro, dar ele nu sunt atât de excitante emoțional precum mașinile pe care noi ne-am propus să le aducem”. Polestar 2 ar trebui să fie un concurent direct pentru Tesla Model 3, care în acest moment este cel mai vândut automobil electric din Europa.
Prețurile anunțat pentru Europa, care includ TVA și mentenanță timp de 3 ani:
Norvegia NOK 469.000
Suedia SEK 659.000
Germania EUR 58.800
Marea Britanie GBP 49.900
Olanda EUR 59.800
Belgia EUR 59.800
Față de un nivel de circa 40.000 de euro, estimat la momentul anunțării acestui model, putem observa o creștere substanțială a prețurilor. „Am văzut un interes mărit pentru Polestar 2 d ela prezentarea lui în acest an. Prin confirmarea prețurilor europene, noi arătăm valoarea extraordinară pe care acest vehicule cu specificații înalte o reprezintă”, a spus Ingelath.
În prezent, Polestar 2 poate fi rezervat pe site-ul mărcii, avansul fiind complet returnabil. Vânzările vor fi realizate în continuare online. Cumpărătorii nu au o mașină în showroom, pe care să o poată vedea, ci doar un vehicul virtual. Compania promite că vor fi deschise showroom-uri denumite Polestar Spaces, unde pot afla informații și pot testa vehiculul. Sunt planificate 50 de astfel de spații la nivel global, anul viitor, dar primele s-ar putea deschide chiar în acest an.
CITEȘTE ȘI FOTO Noua Toyota C-HR, lansată cu un design revizuit și cu un nou motor hibridMarca Polestar, desprinsă din Volvo, lansată în 2017, și-a propus să devină profitabilă în 5 - 7 ani de la lansare, cu un volum de peste 100.000 de mașini anual.
Primul model, Polestar 1, lansat la sfârșitul lui 2017, cu un preț de 155.000 de euro, încă nu a fost livrat niciunui client, planul companiei fiind să ofere primele automobile în trimestrul patru din acest an. La momentul lansării lui Polestar 1, fabrica în care urma să fie construit nici măcar nu exista, astăzi ea este funcțională și a produs primele modele de preserie. Polestar 1 va avea un ritm de 500 de exemplare anual și va fi produs timp de 3 ani. Următorul model, Polestar 3, ar trebui să fie un SUV și să fie lansat peste alți trei ani.