Înmatriculările Dacia din Germania - cea mai mare piață auto din Europa și, în același timp, a doua cea mai mare piață a mărcii, după Franța - își mențin un avans față de anul trecut, chiar dacă volumul înmatriculat este unul redus în comparație cu alte luni.
Dacia a reușit să înmatriculeze în septembrie, pe piața din Germania, un număr de 2.744 de autoturisme, cu 31,7% față de anul trecut. Radiografia acestei luni trebuie să țină cont de faptul că în 2018, în septembrie, a intrat învigoare norma WLTP de testare, care a contribuit la o scădere abruptă a pieței auto europene. Pe acest fond, acum luna septembrie aduce creșteri pentru majoritatea mărcilor. În valori absolute, cele sub 3.000 de autoturisme ale Dacia sunt mult sub potențialul mărcii pe această piață. Dovadă este cota de piață din septembrie, doar 1,1%, față de 2,3% la nivelul întregului an.
Pe intervalul ianuarie - septembrie, Dacia a ajuns la 63.659 autoturisme înmatriculate, după o creștere de 8,3%, care anunță cel mai bun an pentru marca românească pe piața germană.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Dacia Duster, performanță istorică: al doilea cel mai vândut automobil din EuropaVolumul de autoturisme înmatriculate în Germania în luna a noua a crescut impresionant, cu 22,2%, ca efect al raportării la dificila lună spetembrie 2018. Au existat însă și mărci cu scăderi, în general cele care anul trecut au reușit să-și pună la punct omologările noilor motoare. Un exemplu în acest sens este PSA, cu mărcile sale Peugeot, Citroen și DS, care anul trecut erau neafectate de WLTP, iar acum au scăderi.
Pe întreg anul, piața auto din Germana are un avans de 2,5%, rispind temerile unui declin, vehiculate la începutul anului. În total, au fost înmatriculate 2,74 milioane de autoturisme în Germania, cam cât reușesc toate țările din Europa Centrală și de Est la un loc.