Ford a anunțat care sunt planurile pe termen mediu în Europa, într-un eveniment intitulat „Spring 2022”, în care au fost confirmate transferarea uzinei din Craiova către compania turco-americană Ford Otosan, precum și lansările a șapte vehicule electrice, din care trei vor fi produse la Craiova.
Ford își restructurează activitatea la nivel global și, implicit, în Europa, unde strucura Ford of Europe își pierde din consistența de businees, ca urmare a faptului că activitățile sale vor fi integrate în noile structuri globale. Astfel, prin divizia Model e, dezvoltarea și producția mașinilor electrice, în special centrul din Koln, vor fi separate de producția de autoturisme cu combustie, iar ambele se vor separa de producția de vehicule comerciale. În această separare, fabrica de la Craiova cade undeva la mijloc, pentru că aici vor fi fabricate trei dintre cele șapte modele complet electrice ale Ford, ce vor fi lansate până în 2024. Este vorba despre versiunea complet electrică a lui Puma, dar și despre două vehicule comerciale, Transit și Tourneo Courier, ce vor avea inițial propulsie diesel și benzină, apoi vor primi și ele din 2024 versiuni complet electrice.
Celelalte vehicule electrice pe care pe care Ford le dezvoltă și la va lansa până în 2024 vor fi trei autoturisme, un crossover mediu, produs la Koln, care a fost creat pe platforma MEB a celor de la VW, care este aproape de lansare, urmat de un crossover sport, produs tot la Koln, precum și două LCV-uri: Transit Custom și Tourneo Custom, în 2023, produse în Turcia, de Ford Otosan. Pentru cel de-al doilea model construit pe platforma MEB în cadrul parteneriatului cu VW, anunțul a fost făcut astăzi de VW, simultan, acesta marcând pracitc extidnerea acestui parteneriat pentru al doilea model. Acestea se vor adăuga modelelor deja lansate, Mach-E și Mach-GT, plus E-Transit.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, Ford și-a propus să ajungă până în 2026 la o producție de 600.000 de vehicule electrice vândute în Europa, anual, din care o bună parte vor fi produse la Craiova, unde capacitatea totală a fabricii este de circa 250.000 de unități anual. Numai la Koln, Ford și-a propus să producă în următorii șase ani 1,2 milioane de vehicule electrice.
La capitolul baterii, Ford a semnat un nou acord cu SK On Co., Ltd. și Koç Holding pentru a crea un nou joint venture, în Turcia. Sub rezerva încheierii unui acord final, cei trei parteneri plănuiesc să creeze una dintre cele mai mari unități de producție de baterii pentru vehicule electrice din regiunea europeană. Fabrica va fi amplasată în apropiere de Ankara și va produce celule de baterii de tip Nichel NMC. Producția este estimată să înceapă în jurul anului 2025, cu o capacitate anuală de 30 – 45 GWh.