Divizia europeană a constructorului Ford mizează pe o revenire la profit în 2022, după ce în 2021 a pierdut bani, din cauza crizei semiconductorilor, fiind în imposibilitatea de a produce suficiente mașini.
John Lawler, CFO al Ford Europe, a declarat în cadrul unei întâniri cu investitorii că prognozele companiei au învedere un an profitabil, în 2022, după ce în 2021 compania a pierdut 154 de milioane de dolari, iar în 2020 suma pierdută a fost de 851 de milioane de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel global, Ford a obținut un profit de aproximativ 10 miliarde de dolari, cu ajutorul câștigurilor obținute de producătorul de mașini electrice Rivian, în cadrul căruia Ford deține acțiuni. Însă compania a pierdut peste 1 milion de vehicule din cauza imposibilității de a le produce.
Șeful finanțelor diviziei europene spune că anul 2021 a adus un context favorabil prețurilor majorate, în special pe seama vehiculelor electrice și a celor comerciale, potrivit Automotive News.
Vânzările din Europa ale Ford au însumat 553.659 de vehicule în 2021, în scădere cu aproape 20% față de 2020, după cum arată datele JAto Dynamics, colectate din 28 de piețe ale Europei. Cel mai vândut model a fost Puma, SUV-ul produs la Craiova, cu 132.000 de unități, care însă s-a clasat abia pe locul 20 în regiune, fiind de pășit atât de rivalul local, Dacia Duster, cât și de SUV-urile subcompacte ale Peugeot, VW și Renault. Modelul compact Focus, cândva unul dintre cele mai vândute modele din Europa, s-a vândut în 95.000 de exemplare, după un declin de aproape 50%, clasându-se abia pe locul 34 în regiune.
Pentru acest an, John Lawler a precizat că se așteaptă la o creștere a vânzărilor de 10 – 15 % față de 2021, pe piețele din Europa. Ford și-a estimat o marjă de profit de 6% pentru anul viitor, care ar urma să fie respectată, potrivit declarațiilor CFO-ului companiei.